Re-integratie tijdens opzegtermijn

littleflower
Topic Starter

Re-integratie tijdens opzegtermijn

#1 , 12 jan 2018 19:52

Sinds 07/2015 ben ik ononderbroken afwezig op mijn werk geweest omwille van ziekte.

In 05/2017 heeft mijn werkgever een einde aan mijn arbeidsovereenkomst gesteld mits prestatie van een opzegtermijn en outplacementbegeleiding.

Begin deze maand kreeg ik een aangetekend schrijven in de bus waarbij mijn werkgever me op de hoogte brengt dat hij een re-integratietraject voor me op zal starten.

Momenteel is het echter niet mogelijk voor me om terug aan het werk te gaan. Mijn omgeving vertelt me dat dit zal leiden tot een ontslag omwille van medische redenen en mijn werkgever dus niet zal gehouden zijn tot het betalen van een verbrekingsvergoeding.

Ik ben nu helemaal in de war, want nu lijkt het alsof ik voor de 2e maal ontslagen wordt. Ik was immers al ontslagen, maar moest mijn opzeggingstermijn nog presteren, wat nog niet heeft kunnen plaatsvinden omwille van mijn ziekte.

Ik zit echt met de handen in het haar en weet niet wat te doen.

Kan ik het re-integratietraject weigeren en wat zijn hier de gevolgen van? (Ik hoop nog steeds op herstel en wil op dat moment gerust re-integratie en outplacement aanvatten, maar nu kan dit echt niet.)

Ik hoop echt dat iemand zijn licht hierop kan laten schijnen en me wat verduidelijken. De brieven die ik krijg ivm het re-integratietraject zijn allemaal in in erg dreigende taal.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Nina79
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jan 2018 22:11

Ontslag wegens medische reden zoals ze zeggen word niet aanzien als ontslag maar overmacht wegens gezondheidsproblemen integratietraject word opgestart omdat er int verleden veel mensen hebben geprofiteerd voor zo ergens anders aan de slag te kunnen gaan dus kort gezegd moet je documenten van bewijs ziekte hebben dan vastgesteld door geneesheer van de ziekenkas als ik me ni vergis en zo alleen kan je wegens medische redenen ontslagen worden kan onmiddellijk van start gaan dus geen opzeg en direct stempelgerechtigd

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”