niet te presteren opzegtermijn - verlof - einde opzeg?

KimSe
Topic Starter
Berichten: 697

niet te presteren opzegtermijn - verlof - einde opzeg?

#1 , 04 jan 2018 10:49

Goedemorgen iedereen,

Mag ik nogmaals op jullie deskundig advies beroep doen?

Ik werd in juni ontslagen, met een niet te presteren opzegtermijn.
Omdat ik toen net uit zwangerschapsverlof kwam, had ik nog al mijn verlof staan.
Mijn opzeg zou eindigen op 7/12.

Maandelijks kreeg ik gewoon mijn loon en loonbrief, maaltijdcheques,... verder ontvangen.

Vorige week kreeg ik 2 loonbrieven (november en december).

Op mijn loonbrief van november staat mijn verlof ingevuld. (waardoor ik eigenlijk maar een 2tal dagen "gewerkt" heb die maand).

Op mijn loonbrief van december wordt mijn afrekening gemaakt (eindejaarspremie, vakantiegeld), rekening houdende met 5 gewerkte dagen in december.

Mijn vraag is nu of dit klopt...

5 gewerkte dagen klopt inderdaad met einde opzegtermijn op 7 december, maar wat dan met het verlof dat werd doorgegeven in november?
Schorst dit de opzegtermijn nog steeds?
Rekening houdende met het feit dat ik eigenlijk geen opzegtermijn te presteren had?

Het lijkt mij dat mijn ex-werkgever niet alles correct heeft doorgegeven aan het sociaal secretariaat, of dat het sociaal secretariaat toch wel een steekje liet vallen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 jan 2018 20:48


Schorst dit de opzegtermijn nog steeds?
ja

bijkomend vraagje.
wanneer kwam je uit postnataal verlof en wanneer ging de opzeggingstermijn in?
als dit binnen de maand is, zou ik je vakbond even contacteren voor een leuke schadevergoeding te eisen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

KimSe
Topic Starter
Berichten: 697

#3 , 05 jan 2018 09:56

Die piste heb ik al gehad De Reden...

Op 30 mei ben ik uit zwangerschapsverlof teruggekeerd en op 5 juni ging mijn opzeg in... Maar ze zijn zo "vriendelijk" geweest om mijn zwangerschap niet als reden te geven voor ontslag... Heel sterk sta ik op dat vlak niet volgens vakbond.

Ondertussen kreeg ik ook mijn C4, waarop effectief staat dat de opzegtermijn wegens vakantie werd geschorst, einde opzeg 27/12.
Maar ik vind dit toch nergens op mijn loonbrief terug...

Iemand die mij wat meer info zou kunnen geven (eventueel na zicht op mijn loonbrief???)

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”