controle sollicitant

Markous
Topic Starter
Berichten: 37

controle sollicitant

#1 , 29 dec 2017 16:12

Enige tijd geleden heeft mijn zoon gesolliciteerd bij een bedrijf .
Omdat het een bedrijf is dat op gebied van veiligheid de hoogste prioriteit krijgt zou er een onderzoek naar hem gebeuren.
Mijn vraag is nu welke instanties mijn zoon controleren ? Is dit staatsveiligheid ??
Maar wat zal staatsveiligheid nu net controleren? Controleren zij enkel of mijn zoon een crimineel verleden heeft of zijn er nog andere aspecten die ze controleren ? Ik zou dan bvb denken aan informatie uit het cv dat niet zou kloppen( periodes van tewerkstelling enz )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 29 dec 2017 16:17

Als dit voor een serieuze job is, en het is een serieuze firma dan kan men alles controleren, de privé detectives verdienen met zulke zaken hun brood, sommige firma's hoeven geen leugenaars, oude criminelen en andere die misdaden gepleegd hebben.

men kan ze eigenlijk geen ongelijk geven, dat ze willen weten welk vlees men in de kuip heeft.

Als men niks te verbergen geeft is er ook geen reden tot paniek.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”