opzeg

JDM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

opzeg

#1 , 28 dec 2017 09:06

Beste,

ik ben in mijn opzegperiode die eindigt op 21/02/2018. Mijn huidige werkgever is op de hoogte dat ik getekend heb bij een andere firma.

Die andere firma is gevestigd in Lokeren (100km van mijn thuis) . Nu zijn er nog andere firma's dichter bij huis die ook geïnteresseerd zijn in mijn profiel en waar ik ook interesse in heb. Hierbij heb ik 2 vragen nl.
- heb ik recht op sollicitatieverlof ook al heb ik al getekend bij een andere firma ?
- indien ik niet start bij die firma en wil starten starten bij een firma dichter bij huis , wat moet ik hiervoor doen bij de firma waar ik al heb getekend ?

Ivm het opnemen van sollicitatieverlof én getekend bij een andere firma, bestaat geen wettelijke duidelijkheid. Of toch ?

Met vriendelijke groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 28 dec 2017 10:07

Sollicitatieverlof dient om te solliciteren.
Dus: ja, u kunt deze gebruiken om te solliciteren bij een andere firma, ook al hebt u getekend.

Indien u zou starten bij een andere firma, kunt u uw contract opzeggen bij uw nieuwe firma.
U hebt een opzeg van 1 week, en deze kan vallen voordat u effectief zou moeten beginnen werken.
Let wel: als u dit doet met puur een aangetekende zending, en zonder duiding, zal u wellicht niet op een goed blaadje komen te staan daar. Hiermee bedoel ik: als je dit doet, neem je best contact op met die firma en leg de situatie uit waarom je toch niet voor hun wilt komen werken.

JDM
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 dec 2017 10:31

ok, bedankt voor de info

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”