Onstlag met onderling akkoord met niet te presterende opzegperiode

Veraron
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onstlag met onderling akkoord met niet te presterende opzegperiode

#1 , 27 dec 2017 15:33

Hey,

Ik heb een vraag. ik heb ontslag mist onderling akkoord dat ik stop op 05/01/2018 en direct op 08/01/2018 kan beginnen bij mijn nieuwe werkgever.

Nu zit ik hier tot 05/01/2018 niks te doen, want krijg geen nieuw werk logisch ook en zit ik dus letterlijk 8u per dag mijn broek te scheuren op een stoel en te wachten tot het tijd is om naar huis te gaan.

Nu staat er in de opzeg de volgende zin : Beide partijen stellen uitdrukkelijk dat deze beëindingswijze geen aanleiding geeft tot het presteren van enige opzeggingstermijn of het betalen van een opzeggingsvergoeding. Dat laatste van de opzegvergoeding snap ik vertrek dus das niet nodig.

Maar "geen aanleiding geeft tot het presteren van enige opzeggingstermijn" wil dat gewoon niet zeggen dat als ik morgen mijn kat stuur er niemand iets kan over zeggen of doen?

grtjs

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 27 dec 2017 19:19

Nee, je bent gewoon nog aan de slag.
Dit wilt zeggen dat je opzeg in gaat op 08/01, maar je deze niet hoeft te presteren, noch dat jij een vergoeding aan je werkgever hoeft te betalen (of zij aan jou).

Je werkgever is wel verplicht om je werk te geven, en je dus niet 8u per dag te laten niksen.

lawstudentBXL
Berichten: 56
Juridisch actief: Ja

#3 , 29 dec 2017 16:40

U dient nog steeds de arbeidsovereenkomst uit te voeren tot op de datum van de beëindiging met onderling akkoord. Namelijk 1 januari 2018.

De werkgever dient u het overeengekomen werk te verschaffen.
Student Master of Laws - afstudeerrichting "Sociaal recht"

Geen allesweter, wel een passie voor het arbeidsrecht. Shoot!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”