Wijziging contract/clausule na ziekteperiode

secret_panasonic
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wijziging contract/clausule na ziekteperiode

#1 , 22 dec 2017 22:36

Beste,

gedurende een periode van 5 jaar ben ik actief in een grote onderneming. Ik ben er als interimmer opgestart, en zo opgeklommen naar backup-teamleider in de dagpost, en dan zo verder naar teamleader in de avondpost.
Gezien de familiale situatie veranderd is had ik aan mijn werkgever gevraagd of ik terug naar de dagpost kan gaan, dit zou kunnen maar dan zou ik terug als backupteamleider moeten werken (bijgevolg aan minder loon).
Op een gegeven moment ben ik met ziekte uitgevallen en dit gedurende 5 maanden. Ondertussen heeft met een andere teamleider aangenomen om mij te vervangen en heb ik opnieuw contact opgenomen met mijn werkgever om het contract te bespreken.

Nu stellen ze mij voor om als werknemer (zonder functie) aan de slag te gaan in een andere afdeling, mede door de nieuwe aanwinst van de teamleider op mijn afdeling (bijgevolg kunnen hier geen 2 teamleiders zijn) + omdat de collega's op de afdeling waar ik werkte het mij kwalijk nemen dat ik hun in de steek heb gelaten (van verscheidene collega's/oversten te horen gekregen).

Dit betekent echter dat ik bijna aan 3€/u minder zou verdienen, en dat ik zie ik niet zitten.
Ze willen mij ook niet het loon van een backup betalen want dan zouden ze dit voor anderen ook moeten doen.

Gezien ik dus nog niets getekend heb, en ik normaal gezien op 2jan 2018 terug start, veronderstel ik dat ik gewoon terug aan de slag kan als teamleader in mijn afdeling waar de collega's het mij kwalijk nemen? (dit omdat ik zelf geen ontslag wil nemen)

Wat zijn de opties hier?
- Gewoon werken gaan in mijn huidige functie (de functie voordat ik ziek viel)
- Vragen of de werkgever mij ontslaat (graag zou ik dan toch mijn rechten behouden)

Kan de werkgever mij op een andere manier iets lappen?

Alvast bedankt voor de hulp

Mvg,

Kenny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 dec 2017 09:36

Waarom zou de werkgever u ontslaan, omdat u dan hem voor de arbeidsrechtbank zou brengen voor willekeurig ontslag

Als u de eisen aan de werkgever gaat stellen welke ploeg je wil doen, dan moet je ook je consequenties daarvan dragen, dat je daar dezelfde functie niet meer heeft en een minder loon aan verbonden is !

U bent de vragende partij !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”