Ontslag advies

Vremde
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag advies

#1 , 20 dec 2017 21:27

Goedenavond

Ik heb afgelopen week bij mijn huidige werkgever ontslag genomen. Ik ben bereid om mijn 6 weken opzeg te doen en hierna bij mijn nieuwe werkgever te beginnen. Hier kan ik zo snel mogelijk aan de slag.

Na overleg hebben ze mij vandaag een 'beëindiging van de arbeidsovereenkomst in wederzijds akkoord' voorgelegd. Hierdoor stopt de overeenkomst op 31 december. Vanaf vandaag tot 31 december heb ik toch volgepland met verlof, dus ik zal niet meer op het werk komen.

Ik kan mij hier in vinden, want zo kan ik sneller bij mijn nieuwe werkgever beginnen. Maar heeft dit gevolgen voor bepaalde uitbetalingen (vakantiegeld, ...) aangezien er in het document staat dat we beiden uitdrukkelijk afzien van alle rechten en afstand doen van elke contractuele wetgeving? Kan ik beter nog even in 2018 werken, mijn opzeg volledig uitdoen, of maakt dit niets uit?

Verder zou ik de eerste 2 weken van januari op vakantie gaan. Hierna begin ik bij mijn nieuwe werkgever. Dit betekent dat ik 2 weken geen inkomen heb. Heeft dit gevolgen voor bv mijn hospitalisatieverzekering enz als ik op vakantie ben?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 20 dec 2017 21:51

Ik zou het niet doen, met als enige reden dat je 2 weken op vakantie bent begin januari: dit zou onbetaald zijn, en je zou de gevolgen hiervan (lichtjes weliswaar) nog dragen in 2019.

Als je kunt overeen komen dat de beëindiging pas na die 2 weken zou plaatsvinden (waardoor je ook niet meer terugkeert dus), en daarna direct bij de nieuwe werkgever kunt beginnen, is dat iets anders.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”