Vraag werkgever

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

Vraag werkgever

#1 , 20 dec 2017 20:13

Beste heren en dames,


Ik heb ontslag gegeven op mijn job wegens persoonlijke redenen. En ik heb reeds iets anders maar vanaf september. Mijn opzeg loopt maart af. Maar nu is er nog een collega die ook ontslag heeft gegeven waardoor mijn baas serieus in de problemen komt. Nu is de vraag gekomen van mijn werkgever om na mijn opzeg toch nog tijdelijk te blijven via interim. Ik zie dit wel zitten aangezien ik anders toch nog iets anders moet zoeken tot september. Maar nu is mijn vraag, stel dat na een maand of 2 mijn werkgever toch wenst de interim stop te zetten, ben ik dan uitkeringsgerechtigd?
Want als ik dan nog even erover doe om iets te vinden zit ik dan wel zonder inkomen?
Terwijl ik anders nu al zou kunnen zoeken vanaf maart. Ik wil liefst dit aanbod aannemen.
Wat zijn de legaal mogelijkheden?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#2 , 20 dec 2017 21:11

Bijkomende vraag: kan of mag ik bv een andere job doen tussen maart en juni en dan even terug naar de oude werkgever in de zomer om hen te helpen? En ben ik dan safe moest ik bv 2 weken geen job vinden eind augustus? Ik bedoel een uitkering?

peperkoek
Berichten: 63

#3 , 02 jan 2018 02:19

Om uitkeringsgerechtigd te zijn, moet je in feite uw ontslag krijgen.
Ik vermoed wel, als jij u begaan toont met u job en werkgever, dat hij u uw ontslag zou willen geven, met de overeenkomst dat je dan blijft tot september.
Dus een nieuwe ontslagbrief opmaken, die uitgaat van de werkgever.

Reclame

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#4 , 08 jan 2018 10:54

Ja dat is hij dus niet, althans mijn rechtstreekse baas wel, maar diegene daarboven niet dus dat is geen optie.

ik heb inmiddels bevestiging gehad van hulpkas voor werklozen over wat ik moet doen, toch bedankt!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”