ontslag als tijdelijk personeelslid onderwijs

michields
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

ontslag als tijdelijk personeelslid onderwijs

#1 , 19 dec 2017 13:19

Hallo,

Ik werk reeds 3.5 jaar als opvoeder op een school. Ik wil mijn ontslag indienen en zie dat de opzegtermijn 7 kalenderdagen is. Als ik bvb mijn ontslag indien op 22/12/17, beginnen de 7 dagen vanaf dan te lopen (en dus in de kerstvakantie)?

Hoe kan ik het best mijn ontslag indienen? Per aangetekend schrijven of dmv tekenen bij ontvangst.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 21 dec 2017 17:53

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

DolbyNR
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 feb 2018 16:40

Ik bevind me in dezelfde situatie. Mijn opzegtermijn bedraagt 7 kalenderdagen.
Ik kende bovenvernoemde link al, echter is het mij niet duidelijk op welke DAG de termijn ingaat, die informatie is nergens terug te vinden, ook niet op die internetpagina.

Logisch lijkt me dat de termijn ingaat vanaf de eerstvolgende maandag.

Echter heb ik volgende informatie ontvangen:
Als tijdelijk personeelslid dien je een opzegtermijn van 7 kalenderdagen te respecteren. De opzegtermijn gaat in de dag na de betekenisdatum. In je je ontslag geeft met een per post aangetekende brief, dan valt de betekenisdatum drie werkdagen (ma tem za) na de verzending. Indien je je ontslagbrief tegen ontvangstbewijs overhandigt, dan is de betekenisdatum de dag van de overhandiging. De opzegtermijn kan aanvangen of lopen tijdens een vakantie.
Dus concreet is de vraag : als ik op een vrijdag mijn brief persoonlijk overhandig ... gaat de opzegtermijn dan in op zaterdag, of op maandag (aangezien het gaat over KALENDERDAGEN en niet WERKDAGEN)?

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”