Opzeg en ontslag

Jos muyshondt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzeg en ontslag

#1 , 04 dec 2017 15:10

Kan de werkgever bij ontslag een combinatie van opzeg en verbreking maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2017 15:54

Kan de werkgever bij ontslag een combinatie van opzeg en verbreking maken?
Zonder akkoord van de werknemer, bedoel je dan? Dus bijvoorbeeld: uw opzegtermijn zou 6 maanden zijn, en uw wergever wil dat je nog 3 maanden komt werken, en de overige 3 maanden betaalt hij zo uit?

Geen idee of hij dit juridisch gezien mag, maar ik zie niet in welk nadeel de werknemer zou hebben in zo'n geval? Het alternatief zou zijn dat de werkgever vraagt dat de werknemer zijn 6 maanden opzeg uitdoet. Persoonlijk zou ik dan liever 3 maand werken, en de overige 3 maand uitbetaald krijgen zonder "ne klop te moeten doen", bij wijze van spreken.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2017 17:31

Kan de werkgever bij ontslag een combinatie van opzeg en verbreking maken?
natuurlijk

stel,
er is een opzeggingstermijn van 10 weken
hij geeft in de kennisgave een opzeggingstermijn met een duur van X weken en op het einde betaald hij voor de overige Y weken een verbrekingsvergoeding. perfect mogelijk en heeft hiervoor niks toestemming van de werknemer nodig, zolang het totaal van X+Y 10 weken is
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”