Ontslag verlof zonder wedde

Cookie88
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag verlof zonder wedde

#1 , 04 dec 2017 15:08

Ik heb verlof zonder wedde genomen en aan de slag bij andere werkgever. Over 2.5 jaar loopt mijn verlof zonder wedde af. Ik ben niet van plan terug te keren naar mijn vorige werkgever.
Als mijn 5 jaar voorbij zijn en ik moet teruggaan: kan ik dan weigeren om bij hen te gaan werken en om mij te laten ontslaan (ipv zelf ontslag te nemen)? want ik wil zelf geen ontslag nemen, kwestie van slechte verstandhouding met vorige werkgever, wens ik dat ze mij een ontslagvergoeding uitbetalen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 dec 2017 15:57

Waarom zouden ze u een ontslagvergoeding moeten terug betalen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 dec 2017 16:10

Als mijn 5 jaar voorbij zijn en ik moet teruggaan: kan ik dan weigeren om bij hen te gaan werken en om mij te laten ontslaan (ipv zelf ontslag te nemen)?
Neen, dat kan u niet. Als uw werkgever hier zou aan meewerken, is dit zelfs fraude. U kan weigeren om daar te werken, maar werkweigering is een geldige reden voor ontslag op staande voet (dus zonder verbrekingsvergoeding).
want ik wil zelf geen ontslag nemen, kwestie van slechte verstandhouding met vorige werkgever, wens ik dat ze mij een ontslagvergoeding uitbetalen.
LOL, da's een goeie. U wil daar weg, maar wil wel dat zei U een ontslagvergoeding uitbetalen??? :lol: :lol: :lol: .
Neen, als jij daar niet meer wil gaan werken, en uw werkgever wil geen ontslag in onderlinge overeenkomst tekenen, zal jij hen een verbrekingsvergoeding moeten betalen! Of uw opzegperiode uit doen.

Geen idee waar je het haalt dat jij je ontslag kan geven, niet meer kan gaan werken daar, en dan nog eens een bedrag er bovenop eisen? Bizarre logica...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2017 17:38

Waarom zouden ze u een ontslagvergoeding moeten terug betalen !
mijne inziens, als die dat gaat eisen is de kans groter dat topic starter een verbrekingsvergoeding (en mogelijk nog andere vergoedingen) mag betalen dan andersom
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 dec 2017 17:41

Als mijn 5 jaar voorbij zijn en ik moet teruggaan: kan ik dan weigeren om bij hen te gaan werken en om mij te laten ontslaan (ipv zelf ontslag te nemen)?
Neen, dat kan u niet. Als uw werkgever hier zou aan meewerken, is dit zelfs fraude. U kan weigeren om daar te werken, maar werkweigering is een geldige reden voor ontslag op staande voet (dus zonder verbrekingsvergoeding).
want ik wil zelf geen ontslag nemen, kwestie van slechte verstandhouding met vorige werkgever, wens ik dat ze mij een ontslagvergoeding uitbetalen.
LOL, da's een goeie. U wil daar weg, maar wil wel dat zei U een ontslagvergoeding uitbetalen??? :lol: :lol: :lol: .
Neen, als jij daar niet meer wil gaan werken, en uw werkgever wil geen ontslag in onderlinge overeenkomst tekenen, zal jij hen een verbrekingsvergoeding moeten betalen! Of uw opzegperiode uit doen.

Geen idee waar je het haalt dat jij je ontslag kan geven, niet meer kan gaan werken daar, en dan nog eens een bedrag er bovenop eisen? Bizarre logica...
waarom zou topic starter zijn opzeggingstermijn niet kunnen laten lopen tijdens een periode van verlof zonder wedde?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 07 dec 2017 11:29

waarom zou topic starter zijn opzeggingstermijn niet kunnen laten lopen tijdens een periode van verlof zonder wedde?
Heb ik ergens gezegd dat hij dit niet zou kunnen? Tuurlijk kan hij dit, maar voor het deel dat loopt tijdens zijn verlof zonder wedde, zal hij geen wedde moeten verwachten. En een soort van verbrekingsvergoeding van zijn werkgever, daar zal hij ook niet moeten op rekenen. Ik denk dat de TS in een sprookjeswereld leeft. :lol:
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”