einde arbeidsovereenkomst

Kevnvw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

einde arbeidsovereenkomst

#1 , 30 nov 2017 09:22

Ik ben momenteel 3.5 jaar actief bij mijn huidige werkgever als bediende, subcategorie handelsvertegenwoordiger.

Volgend jaar vertrek ik samen met mijn familie naar het buitenland (de verenigde staten) om daar een firma op te starten. Mijn zaakvoerders weten dit ook al geruime tijd want ben hier altijd zeer transparant over geweest. Ik heb zelfs al een datum vastgelegd (niet contractueel) wanneer de arbeidsovereenkomst stopt, 30 juni 2018.

Hier komen de 2 vragen die ik heb:

1) we zitten met vaste verlofdagen (20st) en 5 vrij te kiezen. Nu 15 van die 20 vaste verlofdagen liggen altijd op zelfde periode 23/07-10/08. Kan ik deze, en de andere vaste dagen na 30/06, opnemen tijdens de periode dat ik nog aan de slag ben. Dit omdat ik deze nooit meer zal opnemen bij een andere werkgever.

2)Ik heb altijd gedeeltelijk op commissie gewerkt.
- Kan ik vergoeding vragen voor jaar contract die ik afgesloten heb maar waarvan 3/4 van de uitlevering maar zal gebeuren na mijn vertrek? (De commissie wordt berekend op de gemaakte facturen en aangezien 3/4 nog niet zal gefactureerd zijn mis ik hier compleet mijn commissie op)
- Kan ik ook genieten van commissie de orders die door het cliënteel werden aangebracht gedurende een periode van 3 maanden volgend op het einde van de overeenkomst, indien hij bewijst dat hij vóór het einde direct contact had met het cliënteel, wat gevolgd werd door feiten die geleid hebben tot de aanvaarding van de betreffende orders?

Alvast bedankt voor de hulp.
MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 nov 2017 11:28



1) we zitten met vaste verlofdagen (20st) en 5 vrij te kiezen. Nu 15 van die 20 vaste verlofdagen liggen altijd op zelfde periode 23/07-10/08. Kan ik deze, en de andere vaste dagen na 30/06, opnemen tijdens de periode dat ik nog aan de slag ben. Dit omdat ik deze nooit meer zal opnemen bij een andere werkgever.
eigenlijk overbodig, je ontvangt je vertrekvakantiegeld

mss een document bij de rva invullen dat je zelfstandig wil worden, als het dan niet lukt behoud je uw recht op een werkloosheidsuitkering (in belgie) gedurende x jaar (dacht 9jaar)

3,5jaar zeg je, juist voor 1/1/2014 of juist na 1/1/2014 maakt een verschil van anderhalve maand voor de opzeggingstermijn
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Kevnvw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 nov 2017 14:49



1) we zitten met vaste verlofdagen (20st) en 5 vrij te kiezen. Nu 15 van die 20 vaste verlofdagen liggen altijd op zelfde periode 23/07-10/08. Kan ik deze, en de andere vaste dagen na 30/06, opnemen tijdens de periode dat ik nog aan de slag ben. Dit omdat ik deze nooit meer zal opnemen bij een andere werkgever.
eigenlijk overbodig, je ontvangt je vertrekvakantiegeld

mss een document bij de rva invullen dat je zelfstandig wil worden, als het dan niet lukt behoud je uw recht op een werkloosheidsuitkering (in belgie) gedurende x jaar (dacht 9jaar)

3,5jaar zeg je, juist voor 1/1/2014 of juist na 1/1/2014 maakt een verschil van anderhalve maand voor de opzeggingstermijn
Ik ben begonnen 01/07/2014. Dus 6 weken opzegtermijn. Het punt is dat ik deze verlofdagen wel wens op te nemen om zaken voor business in the US te regelen maar weet niet of ik ze wettig kan afdwingen.

En moest iemand hulp kunnen bieden voor vraag nr 2 zou ook zeer welkom zijn.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”