Ik ben momenteel 3.5 jaar actief bij mijn huidige werkgever als bediende, subcategorie handelsvertegenwoordiger.
Volgend jaar vertrek ik samen met mijn familie naar het buitenland (de verenigde staten) om daar een firma op te starten. Mijn zaakvoerders weten dit ook al geruime tijd want ben hier altijd zeer transparant over geweest. Ik heb zelfs al een datum vastgelegd (niet contractueel) wanneer de arbeidsovereenkomst stopt, 30 juni 2018.
Hier komen de 2 vragen die ik heb:
1) we zitten met vaste verlofdagen (20st) en 5 vrij te kiezen. Nu 15 van die 20 vaste verlofdagen liggen altijd op zelfde periode 23/07-10/08. Kan ik deze, en de andere vaste dagen na 30/06, opnemen tijdens de periode dat ik nog aan de slag ben. Dit omdat ik deze nooit meer zal opnemen bij een andere werkgever.
2)Ik heb altijd gedeeltelijk op commissie gewerkt.
- Kan ik vergoeding vragen voor jaar contract die ik afgesloten heb maar waarvan 3/4 van de uitlevering maar zal gebeuren na mijn vertrek? (De commissie wordt berekend op de gemaakte facturen en aangezien 3/4 nog niet zal gefactureerd zijn mis ik hier compleet mijn commissie op)
- Kan ik ook genieten van commissie de orders die door het cliënteel werden aangebracht gedurende een periode van 3 maanden volgend op het einde van de overeenkomst, indien hij bewijst dat hij vóór het einde direct contact had met het cliënteel, wat gevolgd werd door feiten die geleid hebben tot de aanvaarding van de betreffende orders?
Alvast bedankt voor de hulp.
MVG