tijdskrediet bij berekeken ontslagvergoeding

weatje
Topic Starter
Berichten: 8

tijdskrediet bij berekeken ontslagvergoeding

#1 , 27 nov 2017 18:56

Jammer genoeg ben ik na bij bijna 19 jaar dienst verleden maand ontslagen door herstructurering. Nogal een koude douche om je ontslag te horen via de telefoon (heb Amerikaanse baas).

Nu is er een discussie over mijn tijdskrediet. Ik heb voor 2012, 2 keer voltijds tijdskrediet opgenomen. een keer 5 maand en een keer 6 maand. Ik herinner me dat ik toen een kleine RVA bijdrage kreeg.

Er wordt nu beweert dat dit niet meetelt voor mijn anncieniteit, terwijl ik op het internet heb gelezen dat dit wel meetelt. In de tijd dat ik het nam, was er nog geen sprake van motivatie, maar ik heb daar toen een universiteire opleiding mee gevolgd. Volgens het werk iets wat niet toepasbaar was op het werk, in realiteit heb ik dat echter wel vaak toegepast en was mijn thesis zelfs over Belgisch-Amerikaanse cultuurverschillen op het werk.

Ik las wel dat het verbreken van het contract zoals onbetaald verlof niet meetelt, maar ik heb de aanvraag toen gedaan in kader van tijdskrediet. Dus ik denk dat dit niet op mij van toepassing is.

Kan u mij zeggen waar de verwarring ligt of wat ik moet doen om te late nzien dat het tijdskrediet was?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding