Ontslag vakantiedagen ingetrokken door opgenomen recuperatieverlof

Brenda_a
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ontslag vakantiedagen ingetrokken door opgenomen recuperatieverlof

#1 , 22 nov 2017 12:51

Beste,

Sinds 11 november 2017 ben ik onder gezamenlijke overeenkomst uit dienst getreden bij mijn vorige werkgever. Ik had toen met het oog op mijn werkverandering mijn recuperatieverlof al helemaal opgenomen. Ik heb nog 6.5 wettelijke vakantiedagen over, maar hier wordt nu anderhalve vakantiedag van afgetrokken. Dit omdat ik mijn recuperatieverlof immers voor het hele jaar al had opgenomen, terwijl ik op 11.11.2017 uit dienst trad. Volgens de HR-dienst moesten zij hierdoor 1,5 dagen recuperatieverlof omboeken naar wettelijke vakantie.

Is dit correct hoe zij dit berekenen?

Vriendelijke groeten,
Brenda

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 nov 2017 13:00

Je heeft ten onrechte recuperatie dagen opgenomen, waardoor zij dan dit van je vakantie dagen kunnen recupereren.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 nov 2017 13:30

Is dit correct hoe zij dit berekenen?
Dit kunnen wij moeilijk beoordelen. Je geeft geen enkele informatie omtrent dit recuperatieverlof. Hoe kunnen wij dan weten of dit correct berekend is?

Wat (waarschijnlijk) wel correct is, is dat je door uw uitdiensttreding in novemember op minder recuperatieverlof zal recht hebben. Als je dus teveel opgenomen hebt, is het normaal dat dit opgezet wordt naar wettelijk verlof.

Stel dat uw recuperatieverlof echter volledig opgebouwd werd voor november, is bovenstaande niet meer correct, natuurlijk. Alles hangt dus af van hoe / wanneer dit recuperatieverlof opgebouwd werd.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”