Verkeersboete voor leasewagen na einde arbeidscontract

Bakelandt
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Verkeersboete voor leasewagen na einde arbeidscontract

#1 , 16 nov 2017 13:17

Ik ben dit jaar ontslagen door mijn werkgever met 10 maanden opzeg die ik moest uitdoen.
Na tegenopzeg werk ik sinds 1 augustus voor een andere werkgever.
De bedrijfswagen is eind juli teruggegeven.
Nu kreeg ik in de tweede helft van september een verkeersboete voor een overtreding met mijn voormalige bedrijfswagen begaan op 16 september.
Het bezwaarschrift kon ik niet invullen aangezien je enkel de mogelijkheid krijgt om een andere chauffeur met naam en toenaam in te vullen of aan te vechten dat de overtreding niet is gebeurd.
Ik heb de werkgever op de hoogte gebracht van de boete via mail en telefoon. Voor mij is de kous dan af en ik weiger te betalen.
Krijg ik alsnog de boete thuis gestuurd en nu zelfs een aanmaning.
Nu zal ik mogelijks ook voor de politierechter moeten gaan verschijnen.

Kan ik voor een schadevergoeding gaan van mijn voormalige werkgever wegens nalatig gedrag doordat zij de leasemaatschappij niet op de hoogte hebben gebracht van de nieuwe chauffeur voor die bedrijfswagen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 nov 2017 14:45

Kan ik voor een schadevergoeding gaan van mijn voormalige werkgever wegens nalatig gedrag doordat zij de leasemaatschappij niet op de hoogte hebben gebracht van de nieuwe chauffeur voor die bedrijfswagen?
U kan dit. U zal immers tijd verliezen om voor de politierechter te verschijnen (hij zal u waarschijnlijk vrijspreken als u het bewijs voorlegt van uw tegenopzeg + arbeidscontract nieuwe werkgever).

Maar de vraag voor schadevergoeding zal op zich ook tijd kosten enw aarschijnlijk weinig opbrengen (hooguit een loon van één dag? En dat bent u meteen kwijt omdat u nog een tweede keer naar de rechtbank zal moeten).

Maar voor dit alles: waarom belt u niet met de politiediensten die vermeld staan op de boete, en legt u de situatie uit? Zij kunnen dit verder uitklaren en de zaak misschien sluiten?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

SnIpY
Berichten: 49

#3 , 23 nov 2017 11:09

Je had gewoon het bijgevoegde formulier moeten invullen dat je bezwaar aantekent dat je de overtreding niet begaan kon hebben.

Ik heb vorige maanden dezelfde situatie gehad en zo kunnen oplossen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”