Verscheidene maanden werkonbekwaam na spelen op het werk

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: Verscheidene maanden werkonbekwaam na spelen op het werk

#16 , 15 nov 2017 17:54

Tja, dan mankeert er toch iets aan uw moreel kompas. Verzekeringsfraude valt niet goed te praten, dat geld waar ze u mee zouden betalen, komt niet uit de lucht gevallen he.

Bon, om op uw vragen te beantwoorden. Nee, de verzekering komt hier niet in tussen.
tja en ik denk da er wa mankeert aan uw advies
bewijs uwe uitleg maar eens, ni mee ik praat mij goed maar geef maar eens de wettelijke basis waarop u zich gaat baseren.
Op de wettekst die u hierboven geciteerd heeft. Spelen met een ladder is m.i. een opzettelijke handeling die het ongeval heeft veroorzaakt. Onvoorzichtig omgaan met een ladder zou wel een arbeidsongeval zijn.
nee, dat is roekeloos gedrag, opzettelijk is dat het de bedoeling was om met die ladder omver te vallen en zichzelf te verwonden.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 15 nov 2017 18:41

Gezien op werk is het een arbeidsongeval maar als betrokkene valsheid heeft gepleegd in aangifte .... wat strafbaar is veranderd het ganse plaatje.
Als hij heeft geschreven wat er werkelijk gebeurd is ... dan kan dit als een zware fout gezien worden met ontslag als gevolg.
Los van de valsheid.
Ook verzekeringen zijn niet van gisteren en de arbeidsauditeur ook niet. Als de werkgever de verzekering op de hoogte brengt van de werkelijke feiten zullen deze wel contact nemen met de arbeidsauditeur.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”