Pagina 2 van 2

Re: ontslag wegens ziekte

Geplaatst: 14 nov 2017 16:56
door denlowie
En we zijn er terug hé!

Vindt u het redelijk dat men nog de moeite niet doet om even te bellen naar de werkgever vriendin is ziek !

Sorry hoor maar voor mij stopt deze discussie reeds .

Maar ja het is toch maar den baas die problemen heeft, werken in de IT is het werk vandaag niet gedaan morgen komt ook nog, maar werken op een plaats waar men je nodig heeft deze dag, dit is totaal anders .

En sommige begrijpen dit niet.

Re: ontslag wegens ziekte

Geplaatst: 14 nov 2017 17:04
door Gebruiker21
En we zijn er terug hé!

Vindt u het redelijk dat men nog de moeite niet doet om even te bellen naar de werkgever vriendin is ziek !
Neen, vriendin lag op spoed. Ik kan me voorstellen dat in zo'n geval het bellen van uw werkgever even laatste prioriteit is, hoor! Als het een griepje is, is het inderdaad niet meer dan normaal dat je je werkgever even opbelt. Als je een zwaar auto-ongeluk gehad hebt, is dit niet zo vanzelfsprekend. Het hangt dus allemaal af van de context. We weten niet waarvoor de vriendin opgenomen was, dus kunnen we hier niet oordelen of even bellen naar de werkgever evident was of niet.
Maar ja het is toch maar den baas die problemen heeft, werken in de IT is het werk vandaag niet gedaan morgen komt ook nog, maar werken op een plaats waar men je nodig heeft deze dag, dit is totaal anders .
Ooit meegemaakt bij een vorige werkgever: collega kwam maar niet opdagen op het werk. Wat was de oorzaak? Zij en haar zoontje waren op weg naar school (met de fiets) aangereden. Zoontje was zeer zwaar gewond, zij enkel een breuk. Beiden afgevoerd naar het ziekenhuis. Zij is nog diezelfde dag geopereerd aan het been, zoontje was kritiek tot 's avonds. Haar GSM werd niet opgenomen, SMS-jes niet beantwoord. Pas de volgende dag hoorden we wat er gebeurd was. Toch een schande dat ze niet eerst even aan de werkgever gedacht heeft, niet?

Gelukkig had de werkgever van toen alle begrip voor de situatie. Loon werd netjes uitbetaald. Ziektebriefje zou hij late wel krijgen. Dat ze niet even gebeld had, was héél begrijpelijk in die situatie, en de werkgever heeft daar nooit een punt van gemaakt.