Documenten na ontslag

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

Documenten na ontslag

#1 , 28 okt 2017 08:32

Beste, ik heb 6 weken terug zelf ontslag genomen als arbeider na ongeveer 2 jaar dienst. Opzeg is gepasseerd en ik vraag mij af wat ik nog allemaal moet ontvangen ivm vakantiegeld en attesten. Ik heb enkel een tewerkstellingsattest gekregen voorlopig. Momenteel ben ik als bediende begonnen ipv arbeider bij ander bedrijf. Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 okt 2017 15:25

Je krijgt geen vakantieattesten gezien je arbeider was dus je vakantiegeld wordt uitbetaald door rijksdienst voor jaarlijkse vakantie. Het tewerkstellingsattest moet je dus inderdaad wel aan je nieuwe werkgever overhandigen.
Heb je het c4 ontvangen?

Grtjs

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 okt 2017 15:53

En de individuele rekening.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

pieter90
Topic Starter
Berichten: 37
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 okt 2017 18:58

C4 of indiv rekening heb ik nog niet gekregen, enkel via sdworx tewerkstellingsattest.

Ik heb nog 7 dagen wettelijk verlof staan hoe kan ik die dan overdragen naar mijn nieuwe werkgever zonder vakantie attest? Die zijn inderdaad al betaald rond juni dus misschien neem ik die beter gewoon niet op dan.

Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 okt 2017 18:59

Ik werk zelf in een sociaal secretariaat en wij leveren de individuele rekening niet standaard af.
Wel krijgt de werknemer een fiscale fiche 281.10, maar die krijgt hij niet bij uit dienst treding maar wel volgend jaar op hetzelfde moment als de andere werknemers die wel nog in dienst zijn.
De individuele rekening kan wel afgeleverd worden indien dit uitdrukkelijk gevraagd wordt door de werkgever (gebeurt bijna nooit).

Kan natuurlijk zijn dat de werkwijze bij andere secretariaten verschilt.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”