21 jaar thuiswonend en geen inkomen

Sianna
Berichten: 156

Re: 21 jaar thuiswonend en geen inkomen

#16 , 15 nov 2017 19:03

Soit, discussie misschien totaal irrelevant, maar omdat ik me aangesproken voel: Nee, ik heb nooit pakjes geopend en ooit pakjes door een van onze declaranten/magazijniers/.... weten openen. We kijken wel op de factuur wat erin zit om de papiermolen in orde te maken. Eveneens halen we het door de x-ray scanner als het nodig is, en dan zien we ook wat erin zit.

Een pakketje dat 'beschadigd' is, is 9/10 opengedaan door de douanebeambte (daar komt die FOD Financiën inderdaad ter sprake) om te checken of het wel is wat op factuur staat, omdat ze curieus zijn (yes, been there, seen that). Maar dat is dan ook volledig terug ingepakt en ook afgeplakt met tape waarop staat 'douane'.
Geen douanetape op je pakje maar toch duidelijk opengedaan? Dan zou ik toch even m'n licht opsteken bij de transportfirma... Ik dacht wel dat er een dienst was waarbij je kon verhaal halen als de douane je pakket had beschadigd? Ben er nu al even uit, dus zou moeten opzoeken hoe en wat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#17 , 16 nov 2017 09:08

Tja, mijn ervaring leert me dat de verhouding van geopende pakjes zeker niet 9 / 10 douane en 1/10 pakket dienst is, hoor. Het zal eerder 50/50 zijn, of misschien ietsje meer de douane. Of heb ik gewoon pech gehad al die jaren? Speelt verder totaal geen rol: wie een pakje opent, moet zorgen dat het op zijn minst even goed terug verpakt wordt en de inhoud niet beschadigd wordt. Douane of pakketdienst, maakt geen verschil. In beide "diensten" zijn lompe boeren te vinden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#18 , 16 nov 2017 11:17

je vraag of je recht hebt op een inkomen:

Voor je recht op beroepsinschakelingsuitkeringen moet je aan volgende voorwaarden voldoen:
Je beroepsinschakelingstijd moet doorlopen zijn, EN je moet 2 positieve evaluaties hebben.
EN
Je moet een diploma van middelbaar onderwijs hebben, indien geen diploma moet je ouder zijn dan 21jaar.

Uw moeder kan u niet ten laste hebben wanneer jij een uitkering krijgt, maw, of je nu wel of geen uitkering krijgt, het totaal bedrag wat jullie 3 krijgen zal niet veel hoger liggen wanneer jij wel een uitkering zou krijgen. (hoewel ik van deze uitleg niet 100% zeker ben)

Werk vind je zeker wel, je bent nog jong als je de handen uit de mouwen wil steken moet dat doenbaar zijn

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”