ontslag met dringende redenen

w458893
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ontslag met dringende redenen

#1 , 07 okt 2017 21:30

beste ben ontslagen omdat ik met een collega wat aan het trekken en duwen heb geweest zowel ik als hij maar nu ben ik ontslagen met op papier slagen en verwondingen maar er is helemaal niet geslagen laat staan iemand gewond ga dit aanvechten heb ook getuigen genoeg kan er iemand mij nog goede raad geven???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
w458893
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 okt 2017 21:32

ben onterecht otslagen met slechte papieren slagen en verwondingen terwijl er niet meer is gebeurd dan wat duwen en trekken van mij maar ook van mijn collega!

Franciscus
Berichten: 38587

#3 , 07 okt 2017 22:35

Duwen en trekken is juridisch opzettelijke slagen en verwondingen.
Stond nog net in de krant - zou volgens eigen verklaring zelf niet geduwd hebben alleen aangeraakt resultaat 1 jaar effectief.
(Noot gezien politie / hulpverleners wel verdubbeling van minimum straf wettelijk voorzien)

Reclame

w458893
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 okt 2017 13:20

wat dan met de andere collega heeft mij ookaangeraakt en krijgt niets

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 okt 2017 22:25

Ontslag om dringende reden is geen verplichting voor de werkgever. Hij moet dit maw evenmin bij beide partijen in gelijke mate toepassen.
Het kan dat enkel met jou elke professionele samenwerking onmiddellijk en definitief onmogelijk geworden is.
Het is wel aan de werkgever om dat aan te tonen (indien je dit in twijfel zou trekken voor de rechtbank).

Je zou anderzijds wel klacht kunnen neerleggen bij de politie wegens slagen en verwondingen.
Aangezien jij zelf eveneens "geduwd en getrokken" hebt en er geen gekwetsten gevallen zijn, is de kans echter groot dat je klacht geseponeerd wordt.

Bij ontslag om dringende reden steeds vakbond raadplegen (indien je gesyndiceerd bent). Is vaak betwiste vorm van ontslag én er zijn erg strikte vormvereisten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”