CONTRACT BEPAALDE DUUR

oneones
Topic Starter
Berichten: 23

CONTRACT BEPAALDE DUUR

#1 , 27 sep 2017 17:22

Hallo,

Ik was lange tijd werkloos en had eindelijk een voltijds contract van onbepaalde duur sinds 1 september 2017. Intussen om allerlei redenen heb ik besloten om dit contract op te zeggen (eindigt op vrijdag, 29 september). Wel niet vooraleer ik een nieuwe werkgever had gevonden.
Nieuw contract van - voorlopig - bepaalde duur ingaande op 2 oktober 2017 t/m 31/03/2018. Enerzijds wordt er in het contract 4/5de vermeld (vrij op vrijdag) en anderzijds 32 uur per week (voltijds uurrooster 38u/week) en dus van maandag tot donderdag, elke dag 8 uur te werken.
Brutoloon 2000 en maaltijdcheques van 8 euro. Geen paritair comité vermeld ... is dit niet nadelig voor me of moet ik me hiervoor geen zorgen maken ?
Loon was gebaseerd op 4/5de en ik dacht 38 uur voltijds, dat zal dan voor mij 30,4 zijn per week enz.
Dat het 32 uur is vind ik niet erg (want moest ik ooit nog werkloos worden, dan wordt dit beschouwd als voltijdse tewerkstelling denk ik).
Er staan geen vakantiedagen in vermeld. Hoeveel dagen zijn dit dan voor mij ? En moet dit niet vermeld worden in het contract.
Heb ik misschien recht op aanvullende vakantie of ben ik dit recht verloren doordat ik al een maand heb gewerkt ...
Kilometervergoeding staat niet vermeld en werd aangehaald in ons gesprek voordien, alleen weet ik niet hoeveel dit zal zijn of dit sowieso wettelijk wordt toegekend en/of weer afhangt van het paritair comité (dat niet wordt vermeld).
Daarnaast stel ik me ook de vraag of ik nu behoud van rechten moet aanvragen of niet. Ik had de maximale werkloosheidsuitkering met 20 jaar beroepsverleden en ook al heeft men mij voordien verzekerd dat ik niet opnieuw naar een lagere cijfercode kon vallen, toch heb ik mijn twijfels.
Waar heb ik nu het meest belang bij : behoud van rechten of niet ... ? Voordat ik werkloos werd heb ik altijd voltijds gewerkt ...
Het bedrijf waar ik nu ga werken doet voornamelijk groenonderhoud van openbare plekken ... paritair comité ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2017 16:16

Best wel behoud van rechten aantekenen, kan nooit kwaad, hoewel dat impiceerd dat je eigenlijk wel meer zou willen werken.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”