verbrekingsvergoeding wordt niet uitbetaald

dekoninckpatrick
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

verbrekingsvergoeding wordt niet uitbetaald

#1 , 26 sep 2017 12:36

Hallo;
Ik ben op 30 juli 2017 ontslagen door mijn werkgever
Ik had een contract van onbepaalde duur en werd ziek op 1 augustus 2017 waarvan ik melding maakte aan mijn baas en mijn doktersattest aangetekend opstuurde welke nooit door hem afgehaald werd
Op 3 augustus kreeg ik een aangetekende brief dat ik mondeling zou ontslagen geweest zijn op 30 juli mits betaling van een verbrekingsvergoeding
Tot op heden 26 september mocht ik nog steeds mijn loon van juli en mijn verbrekingsvergoeding niet ontvangen ondanks verschillende aangetekende aanmaningen van mijn vakbond
Mijn vraag is nu :
Aangezien mijn baas de verbrekingsvergoeding niet uitbetaald is dit ontslag dan wettelijk en moet hij mijn loon niet blijven verder betalen omdat hij het ontslag niet ten gronde heeft uitgevoerd
Hij geeft mij ook geen C4 en vult ook de papieren van de mutualiteit niet in zodanig dat ik geen recht heb op welke uitkering dan ook
Graag jullie hulp bij dit probleem

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 sep 2017 13:42

Ben je aangesloten bij een vakbond? Zo ja: ga vandaag nog langs, zodat ze de zaak kunnen opstarten.
Zo nee: dan zoek je best een advocaat om een zaak voor de arbeidsrechtbank op te starten.

Jij hebt trouwens niets aangetekend verzonden of ontvangen, of afgetekend tegen ontvangstbevestiging, behalve jouw doktersattest (niet afgehaald) en die ene brief op 3 augustus?

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2017 18:16


Aangezien mijn baas de verbrekingsvergoeding niet uitbetaald is dit ontslag dan wettelijk
ja

u moet opletten er is een termijn van 2 maanden na het einde van de arbeidsovereenkomst dat je C4 bij de rva moet afgeleverd zijn, vraag desnoods aan je vakbond om een voorlopig document in te vullen en eventueel een (voorlopige)uitkering aan te vragen op basis van art 7§12 wet 28/12/1944 je bent dan wel verplicht om desnoods via rechtbank een verbrekingsvergoeding te eisen

het niet afgehaalde aangetekend schrijven heeft bewijskracht indien je deze gesloten bewaart.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”