intimidatie na burnout

vivavee
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

intimidatie na burnout

#1 , 24 sep 2017 18:10

Na 9 maanden in ziekteverlof geweest te zijn omwille van burnout/psychische stress/scheiding, ben ik begin september terug aan de slag gegaan. Mijn leidinggevende heeft me vanaf dag één duidelijk gemaakt dat mijn collega's het heel zwaar hebben gehad omdat ze mijn werk moesten overnemen. Ik heb van mijn collega's vernomen dat zij op het matje werd geroepen door de RVB omdat ze mij niet vervangen heeft, en nu krijg ik dat terug op mijn bord. Die verantwoordelijkheid is echter de hare, niet de mijne. Ondertussen heeft ze me tijdens een teamvergadering dusdanig hard en onterecht aangepakt, dat zelfs mijn collega's mij contacteerden om hun mening te geven:dit is helemaal niet ok. Ik ben nog in therapie omwille van de burnout en scheiding, en mijn therapeute noemde het "harrassment". Er zijn verschillende signalen dat mijn leidinggevende mij zo snel mogelijk wil ontslaan, en ik heb de vakbond gecontacteerd om te vragen of er iemand aanwezig kan zijn bij een gesprek. Ik zie een gesprek onder vier ogen met haar niet meer zitten. De vakbond komt echter niet ter plaatse en raadt mij aan om de vertrouwenspersoon van het personeel te contacteren. Die persoon is echter een lid van de RVB en heeft bij ex-collega's, die in ongeveer dezelfde situatie als ik verkeerden, nooit gevolg gegeven aan het verzoek van die ex-collega. Met andere woorden: de vertrouwenspersoon van het personeel kan ik niet in vertrouwen nemen. Morgen ga ik weer werken, en ik ben er nu al misselijk en ongemakkelijk van. Wat kan ik ondernemen? Wat zijn mijn rechten als ik noch kan rekenen op vakbond, noch op de vertrouwenspersoon van het personeel? Alvast bedankt voor uw tips.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38587

#2 , 24 sep 2017 21:45

Niets belet u al de gesprekken waar u zelf aan deelneemt is perfect wettelijk.
Ga daarna met de gesprekken naar de vakbond.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 sep 2017 21:51

De gesprekken opnemen met u smartphone.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”