Opgenomen ADV dagen bij ontslag

dennisperremans
Topic Starter
Berichten: 28

Opgenomen ADV dagen bij ontslag

#1 , 22 sep 2017 09:14

Bij mijn huidige firma heb ik 20 wettelijke vakantiedagen + 12 ADV dagen. Per gewerkte maand krijgen we 1 ADV dag. Maar in het begin van het jaar krijgen we die al alle 12. Dus wil zeggen dat we deze nog niet moeten hebben gepresteerd alvorens we deze opnemen.

Van die 12 dagen heb ik er voor 20 september al 11 opgebruikt. En van mijn wettelijke feestdagen heb ik er 14 opgebruikt.
Wat gebeurd er als ik ontslag neem? Kan mijn werkgever de resterende wettelijke feestdagen omzetten naar ADV dagen?

Want ik wil graag nog wel mijn 6 resterende wettelijke dagen behouden voor mijn nieuwe werkgever.


Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 sep 2017 09:52

Dit zou wel zijn recht zijn, tenzij jij overuren heeft staan of de ADV dagen terug betaald aan de werkgever, als ik goed reken zijn er dit toch maar 3 ADV dagen dat je teveel heeft genomen.

Ik denk dat men toch langs beide zijden een beetje correct moet blijven.

Misschien een les voor je werkgever om geen ADV dagen op voorhand te laten nemen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

dennisperremans
Topic Starter
Berichten: 28

#3 , 22 sep 2017 10:04

Bedankt voor jouw bericht.
Die 3 dagen vermoede ik ook wel. En is volkomen normaal dat zij die zouden omzetten naar wettelijke feestdagen.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”