Ontslagtermijn

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

Ontslagtermijn

#1 , 21 sep 2017 15:06

Goedemiddag,

Vroeger bestond hier een draadje waar je kon navragen hoeveel opzeg je moest doen, maar dat vind ik niet meer.
Ik ben administratief bediende, ben via interim begonnen op 7 augustus 2012 en via tijdelijke contracten rechtstreeks op 1 april 2013.
Nu al geruime tijd onder vast contract onbepaalde duur (ongeveer van april 2015).
indien ik mijn ontslag zou geven of krijgen volgend jaar (2018) hoe lang zou de opzegtermijn dan bedragen?

alvast bedankt,
Groeten,
Foody

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2017 16:14

Online zijn er genoeg rekenmodules te vinden die dit voor je uitrekenen. Dit is er ééntje van: http://www.jobat.be/nl/artikels/bereken ... egtermijn/
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#3 , 22 sep 2017 13:05

Welke datum neem ik van indienst treding? de datum van interim of van het eerste vaste contract bij de werkgever?
of die van het eerste contract van onbepaalde duur?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 sep 2017 14:46

Welke datum neem ik van indienst treding? de datum van interim of van het eerste vaste contract bij de werkgever?
of die van het eerste contract van onbepaalde duur?
van het eerste contract van bepaalde duur als die elkaar opvolgden zonder één activiteitsdag tussen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Foody
Topic Starter
Berichten: 76

#5 , 22 sep 2017 15:22

bedankt!

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”