Patroon stuurt aan op ontslag

Marc1960
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Patroon stuurt aan op ontslag

#1 , 11 sep 2017 12:06

Beste,
Ik ben werkzaam als arbeider, mijn huidige functie is "vervangend ploegleider".
Onlangs heeft mijn dienstoverste te kennen gegeven dat hij de huidige functionerende "vervangende ploegleiders", dat zijn drie personen, wenst te vervangen door jongere mensen.(discriminatie)
Voor mezelf zou mijn nieuwe job die aangeboden is een degradatie in functie en loon met zich meebrengen.
Sinds ik deze functie uitoefen nu bijna 5 jaar heb ik geen enkele negatieve evaluatie gehad nog enige zware fout uitgevoerd.
Ik heb mijn chef dan ook duidelijk gezegd niet akkoord te zijn en dat ik mij ook zou verzetten indien dit uitgevoerd wordt.
Om een lang verhaal kort te maken is dit plan na enige tijd en onder druk van de vakbonden aangepast.
De nieuwe afspraken zijn als volgt:
- de drie nieuwe mensen starten hun functie eerstvolgende maand.
- de drie ouderen behouden hun functie en loon maar krijgen een nieuw takenpakket.
Dit takenpakket is onmogelijk te volbrengen.
Na protest met staat de dienstoverste erop dat deze taken worden uitgevoerd binnen tijdsbestek, en een evaluatie volgt binnen drie maand die dan ook getekend moet worden.
De verstandhouding is natuurlijk zoek en ik ben haast zeker dat er van enige rancune sprake kan zijn.
Voor mij is het duidelijk dat er wordt aangestuurd om alsnog iets te produceren om mijn dossier te bezwaren en zo te kunnen sanctioneren wat dan uiteindelijk ontslag betekent.
Wat zijn mijn opties en hoe ga ik hiermee om?
Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 sep 2017 12:45

Ik denk op je leeftijd dat het niet zo evident is om ander werk te zoeken.

En de ploeg verjongen is (persoonlijk) niet noodzakelijk discriminatie, ondanks het wel zo in de wet staat, maar als je loon gelijk blijft kan het misschien een verbetering zijn .

discriminatie op leeftijd gebeurt elke dag bij aanwervingen, zelfs onze staatsbedrijven doen daar aan mee.

Er zijn zelfs bedrijven dat de +55 zelfs een groot gedeelte van hun loon betaald, en ze moeten niet meer op de werkvloer komen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”