ontslag annuleren dringend !

ontslag111
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

ontslag annuleren dringend !

#1 , 01 sep 2017 15:14

Hallo iedereen,

Titel zegt het zowat ik had maandag 28/08/2017 mijn ontslag ingediend vandaag 01/09/2017 heb ik samengezeten mijn mijn werkgever en besproken om mijn ontslag ongedaan te maken zij had dit wel al overgemaakt aan sociaal secretariaat.

Heb nog niets getekend enkel had ik mijn ontslagbrief opgemaakt in dubbel en de werkgever ook laten tekenen voor ontvangst maar verder heb ik nog niets ondertekend.

Is het nu nog mogenlijk dat dit toch ongedaan wordt gemaakt ?

Hoop van wel

Alvast super bedankt voor jullie antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 sep 2017 15:58

Als je werkgever daar mee akkoord is kan dit zeker, zij moeten maar eens bellen naar hun secretariaat en er is niks gebeurt .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2017 16:04

Inderdaad. Werkgever kan dit perfect annuleren als zowel jij als de werkgever daarmee akkoord zijn. Bij mijn vorige werkgever is er zelf ooit een ontslag "teruggedraaid" terwijl de betrokken werknemer al enkele weken in zijn opzegperiode zat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

ontslag111
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 sep 2017 16:05

Super bedankt voor jullie snelle antwoord !!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2017 16:32

Ik lees ook dat uw werkgever enkel voor ontvangst getekend heeft. Dus niet "voor akkoord". In dat geval is het ontslag zelfs nog niet aanvaard door uw werkgever (hoewel dit weinig zou uitmaken als je effectief wel zou willen vertrekken, want in dat geval hoeft de werkgever helemaal niet akkoord te gaan, jouw wil is wet in dat geval).
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

ontslag111
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 sep 2017 16:36

Ja ik had dus mijn ontslagbrief opgesteld in dubbel exemplaar eentje voor haar en eentje voor mij te houden, alletwee getekend

Maar nog niks van andere papieren getekend.

Dus ze kan alles nog annuleren als ik het zo versta ook al had ze het al doorgegeven aan het sociaal secretariaat ?

Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 sep 2017 16:47


Dus ze kan alles nog annuleren als ik het zo versta ook al had ze het al doorgegeven aan het sociaal secretariaat ?
Het sociaal secretariaat dit is zoals het woord zegt een secretariaat, waar je werkgever elke maand je gegevens van je gewerkte dagen doorgeeft, zij maken je loonbrief op en ze sturen deze cijfers naar de rsz, en meer doet dit secretariaat ook niet.

Mocht je toch je ontslag geven dan moet dit maar naar de rsz op de dag dat je niet meer komt, en geen dag vroeger, mocht je weg gaan en twee dagen terug komt u terug dan is dit voor de rsz ook OK, je baas moet dan enkel die dag de rsz verwittigen via dimona aangifte, dat kan met de gsm, sms, fax of email dat je terug werkt.
Niet meer of minder
Bij sommige horeca zaken word dit soms dagelijks gedaan en het sociaal secretariaat moet zich daar zelfs niet met bezig houden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”