Ontslag geven/opzegtermijn onmogelijk te doen

ADB
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven/opzegtermijn onmogelijk te doen

#1 , 30 aug 2017 07:57

Beste leden,

Ik ben bezig met nieuw werk binnen defensie. Op 21 september kom ik te weten of ik mag starten. Het probleem is dat de opleiding al begint op 4 oktober en er is geen mogelijkheid om dit uit te stellen.

Momenteel ben ik te werk als chauffeur/magazijnier. Ik werk nu voor firma X een 2tal jaar.

Mijn vraag naar jullie is: zodra ik weet of ik kan starten zou ik mijn ontslag geven maar het probleem is dat ik onmogelijk mijn wettelijke opzegtermijn kan uitdoen omdat er maar een week en half tussen zit met de nieuwe job.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik weet dat onderling akkoord een mogelijkheid is maar ik ben van overtuigd dat ze zullen lastig doen. Als ik mag starten, wil ik die kans niet opgeven omdat dit een job is waar ik al jaren van droom.

Mvg
ADB

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 30 aug 2017 07:59

Je hebt reeds antwoord gekregen in je andere topic (in "ik stel een vraag").
Best geen verschillende topics openen, indien de eerst gestarte in de verkeerde plaats staat zal een moderator op deze naar de correcte plaats verhuizen!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2017 12:32

als je nog jaarlijkse vakantie hebt, vraag dan verlof vanaf 4 oktober. dat verlaagt dan toch wat de mogelijke verbrekingsvergoeding
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”