Ontslag geven/ onmogelijk opzeg te doen

ADB
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven/ onmogelijk opzeg te doen

#1 , 30 aug 2017 06:40

Beste leden,

Ik ben bezig met nieuw werk binnen defensie. Op 21 september kom ik te weten of ik mag starten. Het probleem is dat de opleiding al begint op 4 oktober en er is geen mogelijkheid om dit uit te stellen.

Momenteel ben ik te werk als chauffeur/magazijnier. Ik werk nu voor firma X een 2tal jaar.

Mijn vraag naar jullie is: zodra ik weet of ik kan starten zou ik mijn ontslag geven maar het probleem is dat ik onmogelijk mijn wettelijke opzegtermijn kan uitdoen omdat er maar een week en half tussen zit met de nieuwe job.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik weet dat onderling akkoord een mogelijkheid is maar ik ben van overtuigd dat ze zullen lastig doen. Als ik mag starten, wil ik die kans niet opgeven omdat dit een job is waar ik al jaren van droom.

Mvg
ADB

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
berenod
Berichten: 942

#2 , 30 aug 2017 07:36

De enige andere mogelijkheid, indien je werkgever niet akkoord is met onderling akkoord, is dat jij de wettelijk vastgelegde vergoeding betaalt aan je werkgever om je vervroegd vertrek te vergoeden.
Het bedrag is vastgelegd op het brutoloon dat je zou verdienen gedurende de opzegperiode die je niet presteert.

In jouw geval zal je opzeg 6 weken bedragen, met de data die je opgeeft zal je dus pakweg 5 weken brutoloon aan je werkgever moeten betalen.

Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2017 07:37

Je kan je ontslag geven en een opzegtermijn doen, maar gezien dat niet mogelijk is,kan je ook een opzegvergoeding betalen.