Werken voor buitenlands internetbedrijf van familie

Alex10
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Werken voor buitenlands internetbedrijf van familie

#1 , 29 aug 2017 16:42

Mijn nonkel en vader bezitten een internetbedrijf in het buitenland en verkopen daar stickers, cases,... voor smartphones, tablets enz. die mensen online kunnen bestellen en thuis kunnen laten leveren.
Ik zou graag, vanuit België, voor hem willen werken zodat mensen in België ook online stickers kunnen bestellen en thuis kunnen laten leveren.
Is dit zomaar mogelijk? Moet ik hiervoor zelf een startkapitaal hebben of ben ik gewoon hun werknemer?
Ben ik in België dan ingeschreven als werkende persoon of wordt dit niet beschouwd als een "echte" job.
Kan ik zonder mijn attest bedrijfsbeheer deze goederen verkopen in België?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2017 15:09

Ik zou graag, vanuit België, voor hem willen werken.
Uw toekomstige werkgever (vader en / of nonkel) zou op al uw vragen moeten kunnen antwoorden in dat geval. Op zich hoeft u zich daar niets van aan te trekken en zouden zij al het nodige moeten doen om u als werknemer in te schrijven.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”