Hoe studentenjob stoppen dat fysiek te zwaar is?

ldwweit
Topic Starter
Berichten: 9

Hoe studentenjob stoppen dat fysiek te zwaar is?

#1 , 28 aug 2017 14:02

Vandaag ben ik beginnen en direct alweer gestopt met een fysiek te zware studentenjob... Ik ben na een aantal uren naar huis gegaan en heb via een bericht laten weten dat het me niet lukte omdat het werk te zwaar is.

Welke stappen moet ik nu ondernemen? Is het voldoende om een ontslagbrief in te dienen? Moet ik dit door een dokter laten vaststellen? Kan de werkgever eisen dat ik toch nog kom...?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 28 aug 2017 19:56

Uit welk werk bestond die job? Bepaald werken mogen niet door studenten worden uitgevoerd.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2017 20:07

Mava niet pamperen hé !!

Als ik 16 a 17 jaar was droeg ik ook kwartieren(rundvlees) van 80 kg en meer op mijn rug !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#4 , 28 aug 2017 22:12

En vertrekken en een sms sturen.... Niet echt volwassen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 29 aug 2017 09:01


Als ik 16 a 17 jaar was droeg ik ook kwartieren(rundvlees) van 80 kg en meer op mijn rug !
En ik heb op mijn 18e de nacht gedaan bij Marie Tumas in Leuven, en dit gedurende één maand 6 dagen op 7 (natuurlijk niet zo zwaar maar wel zeer vermoeiend op die leeftijd.
45 jaar later heeft mijn eigen zoon gewerkt als jobstudent bij mijn eigen werkgever. Hij moest er helpen bij het uitzuiveren van het archief, (alles ouder dan 30 jaar weg) maar mocht geen dozen dragen die zwaarder waren dan 25 kgr.

iota
Berichten: 830

#6 , 29 aug 2017 11:30

Aan de jobstudent: Heb je een contract getekend voor een bepaalde periode of werk je via een interim met dagcontracten?
In dat laatste geval krijg je gewoon geen nieuw dagcontract, klaar. Bel met de interim.
In het eerste geval neem je contact op met degene bij wie je dat contract hebt getekend om netjes af te sluiten. Het werkt langs twee kanten: de werkgever heeft ook niets aan een jobstudent die de taken niet kan uitvoeren.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”