Ontslag geven

jandewilde1990
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Ontslag geven

#1 , 16 aug 2017 22:40

Goede avond,

Op 06/06/17 ben ik in dienst getreden bij mijn huidige werkgever, maar omwille van een beter aanbod elders zou ik mijn ontslag willen geven. Zou iemand me kunnen bevestigen of volgende opzegtermijn correct is? Op woensdag 06/09/17 zal ik mijn ontslagbrief overmaken en laten tekenen voor ontvangst, en daarbij zal ik vermelden dat mijn opzegperiode ingaat op maandag 18/09/17, en twee weken loopt tot en met vrijdag 29/09/17. Met andere woorden, indien mijn ontslagperiode ingaat op een dag die na 06/09/17 valt (drie maanden na mijn eerste werkdag op 06/06/17), dan moet ik een opzegperiode van twee weken respecteren? Verandert het feit dat ik deeltijds tewerkgesteld ben daar iets aan?

Met dank,
Jan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 17 aug 2017 09:05

Beter is om je opzegbrief maandag 11, of dinsdag 12 september aan te bieden, en daarna (indien nodig) diezelfde dag nog aangetekend te versturen.
Aangezien men er niet juridisch uit is of dat het begin van een opzeg later mag beginnen dan de maandag na 3 werkdagen.

Als je opzeg begint de 18e, zal deze inderdaad 2 weken duren.
Vermeld nooit de einddatum in je opzeg, wel begindatum en duur.
Deze loopt tot en met 1 oktober in dat geval (waarbij ik ervan uitga dat je op zaterdag en zondag niet werkt, maar officieel ben je nog tewerkgesteld dan).
Het feit dat je deeltijds tewerkgesteld bent, verandert hier niets aan.

Ik ga er voor het gemak ook van uit dat je een contract onbepaalde duur hebt?

jandewilde1990
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 aug 2017 21:30

Dank voor uw antwoord. Toch nog volgende vraag: waarom een ingangsdatum vermelden, als de opzeg toch sowieso de maandag na 3 werkdagen begint?

(is inderdaad een contract onbepaalde duur)

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 aug 2017 01:14

waarom een ingangsdatum vermelden, als de opzeg toch sowieso de maandag na 3 werkdagen begint?
kennisgave moet ingangsdatum en duur van de opzeggingstermijn bevatten anders is uw kennisgave nietig zie art 37, 3/7/1978
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

bvangerven
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 aug 2017 14:33

"kennisgave moet ingangsdatum en duur van de opzeggingstermijn bevatten anders is uw kennisgave nietig zie art 37, 3/7/1978"

Mijn probleem is dat ik de opzeggingstermijn niet ken, die is "onderling overeen te komen". Wat zet ik dan in mijn ontslagbrief ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 aug 2017 14:58

als je toch zeker van bent dat dit onderlinge overeenkomst in orde is, moet er zelfs geen ontslagbrief zijn.

Maar is zeer riskant, jij kent je werkgever wij niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”