Verlof na ontslag

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: Verlof na ontslag

#31 , 18 aug 2017 14:13


Er is geen enkele wet die je verbied gelijktijdig bij 2 werkgevers te werken .
als gelijktijdig mag, dan ga ik morgen nog een arbeidsovereenkomst aan met een andere werkgever kan ik kiezen bij de welke ik ga werken

dit zijn dwingende bepalingen
Art. 17. De werknemer is verplicht :
1° zijn werk zorgvuldig, eerlijk en nauwkeurig te verrichten, op tijd, plaats en wijze zoals is overeengekomen;

Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

een beding in strijd met een dwingende bepaling van de arbeidswetgeving is nietig art 51 , 5/12/1968
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#32 , 18 aug 2017 16:01


Er is geen enkele wet die je verbied gelijktijdig bij 2 werkgevers te werken .
als gelijktijdig mag, dan ga ik morgen nog een arbeidsovereenkomst aan met een andere werkgever kan ik kiezen bij de welke ik ga werken

dit zijn dwingende bepalingen
Art. 17. De werknemer is verplicht :
1° zijn werk zorgvuldig, eerlijk en nauwkeurig te verrichten, op tijd, plaats en wijze zoals is overeengekomen;

Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

een beding in strijd met een dwingende bepaling van de arbeidswetgeving is nietig art 51 , 5/12/1968
En wat ga je doen met de Flexi jobs die zijn enkel voorbehouden aan mensen die al een 4/5 volledige loopbaan geeft?

Ik wil de brandweer manen geen eten geven die een tweede officiële job hebben.

Dan praat ik nog niet over leer krachten die een tweede officiële job hebben.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#33 , 18 aug 2017 16:12


Er is geen enkele wet die je verbied gelijktijdig bij 2 werkgevers te werken .
als gelijktijdig mag, dan ga ik morgen nog een arbeidsovereenkomst aan met een andere werkgever kan ik kiezen bij de welke ik ga werken

dit zijn dwingende bepalingen
Art. 17. De werknemer is verplicht :
1° zijn werk zorgvuldig, eerlijk en nauwkeurig te verrichten, op tijd, plaats en wijze zoals is overeengekomen;

Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen

een beding in strijd met een dwingende bepaling van de arbeidswetgeving is nietig art 51 , 5/12/1968
En wat ga je doen met de Flexi jobs die zijn enkel voorbehouden aan mensen die al een 4/5 volledige loopbaan geeft?

Ik wil de brandweer manen geen eten geven die een tweede officiële job hebben.

Dan praat ik nog niet over leer krachten die een tweede officiële job hebben.
u heeft het over gelijktijdig, dan heb je 2 arbeidsovereenkomsten met dezelfde uren
als je in de voormiddag werkt bij a en namiddag bij b dat is ok, maar dat is hier niet het geval want je sluit een tweede arbeidsovereenkomst om op dezelfde uren te werken wat je in de onmogelijkheid stelt om aan de wettelijke voorwaarden te kunnen voldoen van beide arbeidsovereenkomsten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#34 , 18 aug 2017 16:27

Bij TS zijn er geen uren meer, daar ze geen uren meer hoeft te werken.

En wij weten ook niet welke uren ze bij de nieuwe werkgever geeft, om daar over te muggen ziften.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”