problemen met ziekteverzekering na zelf ontslag te nemen als vastbenoemde

petrarolly
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

problemen met ziekteverzekering na zelf ontslag te nemen als vastbenoemde

#1 , 08 aug 2017 21:34

Ik zou zelf ontslag willen nemen als vastbenoemde bij de gemeente om terug in het privé te gaan werken. Ik heb vernomen dat ik bij ontslag als vastbenoemde geen recht meer heb op een ziekte uitkering bij arbeidsongeschiktheid, zolang ik geen jaar terug aan de slag ben in het privé. Klopt dit en wat kan ik doen om mijn rechten onmiddellijk na mijn ontslag terug in orde te krijgen? Ik kan geen risico nemen dat ik in het eerste jaar ongeneeslijk ziek wordt en nooit geen recht meer te hebben op een ziekte uitkering. Hoe zit het met mijn vakantiedagen voor volgend jaar als ik terug in privé sector tewerkgesteld ben? Zitten er nog addertjes onder het gras als ik mijn ontslag als statutair neem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007
Berichten: 1812

#2 , 09 aug 2017 10:03

"wat kan ik doen om mijn rechten onmiddellijk na mijn ontslag terug in orde te krijgen"
Daar is niks tegen te doen, anders hadden ze dat er u ook wel bij verteld


Enkel die "ontslagen" worden door de overheid, daar koopt de overheid dat jaar te weinig betaalde rsz af. Een vrijwillige bijdrage door de "werknemer" mag niet. Dit kan niet als je zelf ontslag neemt

Of je dat niet rechtvaardig vindt doet niks terzake, wet is wet;

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”