Ontslag gekregen...

Randommeke
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

Ontslag gekregen...

#1 , 04 aug 2017 06:52

Na 3 jaar dienst als bediende heb ik mijn ontslag, op de laatste dag voor mijn verlofmondeling medegedeeld gekregen, ik ben op verlof vertrokken in de wetenschap dat er een aangetekend schrijven bij de post op me ligt te wachten. Mijn man zegt me om deze brief niet te gaan ophalen, wat de hele procedure een (paar) weken vertraagd, als 50+ er is voor mij elke week extra belangrijk, mijn man zegt dat het nu zelfs een heel goed moment is om naar die miniscus die al maanden pijn doet te laten kijken en eventueel thuis te blijven voor herstel, als ik de brief niet ophaal, er is dus geen ontslag betekend en ik blijf thuis om mijn knie te laten opereren wat kunnen ze doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2017 07:57

Het doet er niet toe brief ophalen of niet dit is u probleem en niet die van je werkgever voor hem telt de post stempel
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 04 aug 2017 08:49

klopt of u de brief afhaalt of niet. de poststempel is van belang en doet de opzegtermijn starten.

Reclame

Adriana
Berichten: 396

#4 , 04 aug 2017 09:15

klopt of u de brief afhaalt of niet. de poststempel is van belang en doet de opzegtermijn starten.

Wel is het zo dat als je ziek valt in je opzeg, de opzegtermijn gewoon opschuift. Dit in geval dat je ontslagen bent en niet zelf ontslag neemt, in jouw geval dus.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 aug 2017 09:21



Wel is het zo dat als je ziek valt in je opzeg, de opzegtermijn gewoon opschuift. Dit in geval dat je ontslagen bent en niet zelf ontslag neemt, in jouw geval dus

.
Dit verander niks aan het ontslag, enkel tijd winst, is dit beter ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 aug 2017 09:23

Wel is het zo dat als je ziek valt in je opzeg, de opzegtermijn gewoon opschuift. Dit in geval dat je ontslagen bent en niet zelf ontslag neemt, in jouw geval dus.
Best dus dat de topic starter de brief effectief gaat ophalen. Voor hetzelfde geld wordt ze vrijgesteld van prestaties en speelt die miniscus geen rol...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 aug 2017 09:27

Dit verander niks aan het ontslag, enkel tijd winst, is dit beter ????
Loon van het topicstarter zal waarschijnlijk wel hoger liggen dan de werkloosheidsuitkering die ze zal krijgen. Dus hoe langer de opzegperiode loopt, hoe langer ze loon krijgt ipv een uitkering.

Los daarvan vind ik het niet volledig kosjer dat de topic starter die "miniscus-kaart" speelt, net op een moment dat het haar goed uitkomt... Dit in de veronderstelling dat een werkgever een te presteren opzegtermijn voorziet, natuurlijk. Als de werkgever de werknemer vrij stelt van prestaties en de opzegperiode gewoon uitbetaald, zal die miniscus weinig aan de zaak veranderen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#8 , 04 aug 2017 12:54



Wel is het zo dat als je ziek valt in je opzeg, de opzegtermijn gewoon opschuift. Dit in geval dat je ontslagen bent en niet zelf ontslag neemt, in jouw geval dus

.
Dit verander niks aan het ontslag, enkel tijd winst, is dit beter ????
als het geen verbreking is, zijn er toch voordelen. ik zou dit zeker doen

eigenlijk heeft de werkgever de arbeidsovereenkomst verbroken op het moment die een mondelinge kennisgave deed, alleen kan je dat niet bewijzen. tenzij dit mee vermeld staat in het schrijven
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 04 aug 2017 15:54

eigenlijk heeft de werkgever de arbeidsovereenkomst verbroken op het moment die een mondelinge kennisgave deed,
Verbroken? Er is pas sprake van een verbreking als de werkgever bjvoorbeeld zijn verplichting omtrent de opzegperiode niet wil nakomen. Als de werkgever mondeling meedeeld dat de TS zal ontslagen worden, en dit nadien bevestigd in een aangetekend schrijven waarin de details van het ontslag netjes opgelijst worden, zoals bijvoorbeeld de opzegperiode, dan is er helemaal geen sprake van een verbreking...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 04 aug 2017 16:18

eigenlijk heeft de werkgever de arbeidsovereenkomst verbroken op het moment die een mondelinge kennisgave deed,
Verbroken? Er is pas sprake van een verbreking als de werkgever bjvoorbeeld zijn verplichting omtrent de opzegperiode niet wil nakomen. Als de werkgever mondeling meedeeld dat de TS zal ontslagen worden, en dit nadien bevestigd in een aangetekend schrijven waarin de details van het ontslag netjes opgelijst worden, zoals bijvoorbeeld de opzegperiode, dan is er helemaal geen sprake van een verbreking...
Eigenlijk heeft de reden een punt, maar slecht verwoord.

welk soort ontslag het ook mogen wezen het is kennis gegeven vanaf het ogenblik dat men het kenbaar maakt ook mondeling .
Ik vind het maar normaal dat je werkgever je het persoonlijk mededeelt en daarna pas je brief krijgt.

Men heeft ten minsten 2 soorten ontslag .

1/einde van de arbeidsovereenkomst door betekening van een opzeggingstermijn

2/einde arbeidsovereenkomst door onmiddellijke verbreking
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”