Ontslag contract bepaalde duur

nlb
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Ontslag contract bepaalde duur

#1 , 03 aug 2017 15:07

Beste


Kan je een bediendecontract van bepaalde duur (3 maanden) opzeggen tijdens de eerste week?

Bedraagt de opzegtermijn 1 week? Het is eigenlijk niet relevant voor het bedrijf omdat de eerste maand een opleiding is. Ik zou het dan ook smerig vinden naar wg toe om de opleiding uit te doen en dan te vertrekken..

Kunnen zij een schadevergoeding eisen?

Groetjes!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 aug 2017 17:49

als je geen ander werk hebt denk dan aan art 44, 25/11/1991 jij weet mss niet wat het is maar bij den rva kennen ze da vanbuiten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

nlb
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 aug 2017 19:18

Dat is geen antwoord op mijn vraag?

De uitkering is niet van belang. Ik heb een andere aanbieding. Het gaat mij om het feit of überhaupt mogelijk is.

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 03 aug 2017 20:09

Werknemers met een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur mogen niet minder gunstig behandeld worden als vergelijkbaar in vaste dienst (art. 4 Wet van 5 juni 2002).
Je kan maw de opzegtermijnen van werknemerszijde voor contracten van onbepaalde duur toepassen.
Berekening bv. op http://www.jobat.be/nl/artikels/bereken ... egtermijn/
(Ik kom uit op 1 week).
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

embe
Berichten: 3
Juridisch actief: Ja

#5 , 06 aug 2017 21:26

Wat je schrijft, klopt topic starter. Hou er wel rekening mee dat als je deze week je ontslagbrief overhandigt, je opzeggingstermijn van 1 week pas volgende week maandag kan ingaan. Je werkgever kan geen schadevergoeding eisen.
Je kan ook voorstellen om in onderling akkoord de arbeidsovereenkomst te beëindigen op een samen overeen te komen datum, zonder termijn, zonder vergoeding. Lijkt me betere oplossing, nee?

Alkymos
Berichten: 5

#6 , 08 aug 2017 16:14

Een arbeidsovereenkomst van bepaalde duur kan alleen maar in de eerste helft ervan opgezegd worden.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”