lasterlijke aangifte

nietsweter
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

lasterlijke aangifte

#1 , 27 jul 2017 12:23

hallo

mijn vrouw is recent ontslagen en krijgt nu brief advocaat ex werkgever dat ze lasterlijke praat zou zeggen tegen klanten ex baas.
het klantenbestand gaat achteruit en wil nu schadevergoeding voor gederfde inkomsten

mijn vrouw heeft 15 jaar trouwe dienst

vaaf het ontslag tot gisteren (4weken) zaten we in het buitenland. We zijn 100% zeker dat we niets verkeerd hebben gezeged na het ontslag 4 weken terug.

dit is mi een valse klacht van onbekende, om zijn financiele verplichting ontslagvergoeding niet te moeten betalen denk ik

kan ik daartegen iets ondernemen ? kan ik ook klacht neerleggen wegens lasterlijke aangiften tegen onbekende ?
bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jul 2017 14:03

kan ik daartegen iets ondernemen ? kan ik ook klacht neerleggen wegens lasterlijke aangiften tegen onbekende ?
bedankt
Voor zover ik kan lezen is er geen klacht ingediend, maar is het puur de advocaat van de ex-werkgever die een schadevergoeding eist? In dat geval kan je moeilijk een klacht neerleggen wegens lasterlijke aangifte, want er is immers geen aangifte geweest.

Antwoord de advocaat via een aangetekend schrijven dat je met klem de beschuldigingen van de advocaat ontkent, en bijgevolg ook niet zal ingaan op zijn vraag om een schadevergoeding te betalen. Vraag de advocaat om concrete bewijzen voor te leggen van de beweringen die hij maakt. Zeg hem dat u zonder deze bewijzen niet meer wenst gecontacteerd te worden door hem, en indien hij dit toch doet, u niet zal nalaten klacht in te dienen tegen hem voor belaging.

Veel kans dat u er niets meer van hoort, daarna...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”