Opzegtermijn bij opeenvolgende contracten

JackieV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn bij opeenvolgende contracten

#1 , 24 jul 2017 23:26

Beste,
Ik wens zelf ontslag te nemen bij mijn werkgever. Alleen is het me niet duidelijk of ik voor berekening van mijn opzegtermijn ook mijn proefcontract moet meetellen, of slechts mijn huidig contract. Dit maakt 6 weken verschil dus is van belang. Proefcontract startte in september 2013, vast contract in feb 2014. Op mijn huidige arbeidsovereenkomst staat ook februari 2014.
De meningen zijn verdeeld en ik ben vooralsnog niet aangesloten bij een vakbond.
Hier iemand aanwezig die hier ervaring mee heeft?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2017 07:21

Het is de datum van in dienst neming dat telt, en bij een proef contract ben je ook reeds in dienst, dus dit telt mee, maar maakt die 6 maanden 6 weken verschil ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JackieV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2017 08:39

In mijn geval wel ja. Omdat in 2014 een en ander veranderd is en voor contracten gestart in 2013 een overgangsregeling geldt.

Reclame

JackieV
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2017 09:02

Vroeger vertrekken in onderling overleg zal niet worden toegestaan wegens personeelstekort. Het lijkt er niet op dat er andere oplossingen zijn. Wat werk zoeken bemoeilijkt, want in mijn sector is er meestal haast bij, geen werkgever die 3 mnd op een nieuwe werknemer gaat wachten ...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2017 11:17

Ja kan altijd proberen om een onderling akkoord te krijgen met je werkgever, anders verbreek je het contract en betaal je hem het loon van je vooropzeg !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”