C4 bij stopzetting van huidige baas

Fm3512
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

C4 bij stopzetting van huidige baas

#1 , 10 jul 2017 21:52

Hallo,

Laat mij even mijn vraag toelichten.
Ongeveer negen maanden geleden werd de zaak waar ik werkte overgenomen.
Nu na negen maanden is de huidige werkgever in de problemen geraakt en komt er waarschijnlijk een stopzetting van de zaak.
Maar mijn vroegere werkgever gaat waarschijnlijk de zaak verder zetten onder een andere vennootschap.
Maar door de situaties de laatste negen maanden ben ik niet van plan om te blijven werken hier.

Heb ik dan automatisch mijn c4 als de vennootschap van mijn huidige werkgever er mee stopt?
En heb ik dan automatisch recht op uitbetaling van opzeg?
En op welke uitbetalingen heb ik dan nog recht?
Hoe zit het met werkloosheidsuitkering?


Zoveel vragen, want dit is de eerste keer dat ik dit voor heb.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2017 21:58

Alles hangt af van wat er gaat gebeuren
Gaat de vennoot schap over genomen worden? Of misschien faillissement.
U weet dit ook nog niet
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fm3512
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2017 22:08

Aangezien de huidige vennootschap heel veel schulden heeft opgebouwd denk ik niet dat de vennootschap wordt overgenomen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 11 jul 2017 09:55

Met denken heb je nooit een juist antwoord, vraag het aan je werkgever, als hij veel schulden heeft dan is het mogelijk dat het een faillissement word.

Als je oude baas terug overneemt met het personeel inbegrepen dan zal je daar moeten blijven want je recht op werkloosheidsvergoeding zal er niet zijn, want je gaat geen C4 krijgen, en men moet je dan ook niet opzeggen, dus zelf ander werk zoeken.


Bij een bedrijfsoverdracht genieten de overgedragen werknemers bijzondere bescherming geboden door de nationale cao nr. 32bis. De cao nr. 32bis huldigt het principe dat de overgang zelf zoveel mogelijk neutraal moet zijn voor de werknemers. De werknemers gaan daarom automatisch over met behoud van alle rechten (anciënniteit, loon, werkrooster en dergelijke). De overnemer moet dus in principe de bestaande loon- en arbeidsvoorwaarden blijven respecteren. Het wordt wel aanvaard dat de overnemer de loon- en arbeidsvoorwaarden kan wijzigen binnen dezelfde grenzen en beperkingen als de overlater. Dit is onder dezelfde voorwaarden als bij een aandelenoverdracht.

Bron:jobat
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”