Opzegperiode ontslag en sollicitatiedag

maarten1234
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Opzegperiode ontslag en sollicitatiedag

#1 , 10 jul 2017 11:08

Beste,

Ik heb mijn ontslag ingediend en mijn opzegtermijn is begonnen vanaf 26/06 en duurt 4 weken. Mijn laatste week is dus van 17 tot 21 juli. Toevallig had ik die week al verlof gepland van 17 tot 20 juli en dit was al goedgekeurd.

Nu heb ik hierover ekele vragen:
1. Kan ik nog een van mijn al opgenomen verlofdagen laten vallen en dit vervangen met een sollicitatiedag?
2. Wordt die extra verlofdag dan uitbetaald?
3. 21 Juli is een feestdag. Ik heb een bevestiging gehad van mijn werkgever dat mijn contract beëindigd zal worden op 20/07. Zou dit niet normal tot 21/07 moeten zijn en ze dus mij moeten betalen voor die feestdag?

(Ik ben bediende PC200)

Ik vraag dit omdat mijn werkgever al vaker zaken niet correct betaald en ik dit dus graag extra controleer.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jul 2017 11:19

Als je opzeg 4 weken is,is de einddatum die moet vermeld staan zondag 23e, ongeacht of je die dag werkt of niet.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#3 , 10 jul 2017 11:22

1. Geen idee hoe dit wettelijk zit. In onderling overleg met de werkgever kan dit normaal wel.
Iemand anders zal moeten zeggen of dit ook kan afgedwongen worden.

2. Indien het antwoord op 1 "ja" is, dan is het antwoord ook hier ja.

3. Je opzeg loopt tot en met de 23e.
Gezien het feit dat je wellicht niet werkt op zaterdagen en zondagen, en het de vrijdag een feestdag is, zal donderdag de 20e je laatste werkdag zijn.
De 21e behoort echter nog tot je opzeg, en dient dus betaald te worden.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2017 11:54

heb je een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend? zo ja, welke dag begin je daar?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

maarten1234
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 jul 2017 13:00

heb je een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend? zo ja, welke dag begin je daar?
Ja (ik heb al getekend maar wacht nog op een getekende versie van het bedrijf terug), mijn nieuwe job begint op 24/07.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 10 jul 2017 13:45

heb je een nieuwe arbeidsovereenkomst getekend? zo ja, welke dag begin je daar?
Ja (ik heb al getekend maar wacht nog op een getekende versie van het bedrijf terug), mijn nieuwe job begint op 24/07.
geen recht meer op sollicitatie verlof, feestdag 21juli ten laste van je huidige werkgever.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”