Bedrijfswagen bij ontslag

heyza
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen bij ontslag

#1 , 26 jun 2017 08:57

Hallo iedereen,

Enkele weken geleden heb ik mijn ontslag ingediend bij mijn werkgever en doe ik mijn opzegtermijn uit. Binnenkort hoor ik mijn bedrijfswagen in te leveren, waar ik geen enkel probleem mee heb. Echter, in de car policy staat genoteerd dat de locatie van afgifte zal worden afgesproken met de werkgever.

Nu kreeg ik een vrijwel eenzijdige 'eis' om de bedrijfswagen op de laatste werkdag af te leveren op 95 km van mijn woonplaats. De wagen werd aangekocht in Leuven (10km van woonplek), de zetel van het bedrijf is gelegen te Brussel (20km van woonplek).

Kan mijn werkgever dit zomaar eisen zonder dat de locatie expliciet vermeld staat in het contract, zonder onderlinge overeenkomst?

Groeten,

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 jun 2017 09:23

Wat is het probleem die 95 km ?

Als je dit doet op je laatste werkdag is die dag betaald, en je rijd met de wagen toch naar de garage, en je komt met openbaar vervoer terug, daar zie ik geen enkel probleem in.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jun 2017 09:52

Los van het feit of uw werkgever dit al dan niet mag eisen, zie ik ook niet echt het probleem. Zoals denlowie zegt: rij met die wagen naar de afgesproken plaats, en keer terug met het openbaar vervoer, tijdens de werktijd. Is het sop de kool waard om daarover moeilijk te gaan doen?

Wat is de reden dat deze wagen 95km verder moet afgeleverd worden, als ik vragen mag?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 jun 2017 12:35

Mogelijks is dat op de zetel van de leasingsmaatschappij. Zo hen ik destijds bij mijn oppensioenstelling, mijn bedrijfswagen moeten gaan ophalen in Boom, terwijl mijn woon en werkplek Leuven was. De wagen ben ik moeten gaan inleveren in Jupille (Luik), omdat daar de bedrijfswagenafdeling van de werkgever gevestigd was. Had wel het geluk dat ik met een medewerker van de afdeling terug kon thuis raken.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”