opzeg en medische overmacht

mistreated
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

opzeg en medische overmacht

#1 , 22 jun 2017 20:04

ik ben ziek van 25/07/2016 en heb op 01/03/2017 mijn opzeg gekregen "zogezegd wegens reorganisatie en mijn functie werd geschrapt", de opzegtermijn ging in op 06/03 alhoewel ik reeds een medisch attest had ingediend tot 31/03. na contact met de personeelsdienst zeiden ze dat de opzeg pas inging op de 1ste werkdag na ziekte. Op 27/02/2017 stond echter al een vacature op de vdab-site voor mijn job (mits een lichte wijziging, ze zijn wel zo slim). Ik vroeg de personeelsdienst welke job ik dan zou moeten uitvoeren tijdens de opzegperiode gezien mijn functie (leidinggevende) geschrapt was en ik kreeg als antwoord dat ik de job van schoonmaakster diende te vervullen. Aangezien ik dit medisch niet aankan zal ik een attest krijgen van de geneesheer dat het contract beëindigd kan worden wegens medische overmacht. Tijdens controle van de adviseur half juni zegt hij dat ik volgens hem niet 66% arbeidsongeschikt ben en aangezien ik mijn opzeg reeds gekregen heb de werkgever duidelijk geen moeite voor mij zou doen dat ik dan maar verbreking wegens medische overmacht moet vragen en hij raad me aan de vakbond te contacteren. Hij zegt wel mij tijd te zullen geven om deze aanvraag/procedure af te ronden. Omdat hij dat zei en ik dus eigenlijk pas op 26/07 op invaliditeit zou overgaan veronderstelde ik dat hij mij de tijd zal geven tot dan 26/07 ( ik heb een ziektebriefje van mijn geneesheer tot 31/08). Ik krijg dus op 21/06 de brief van de adviseur (gedateerd op 13/06, afgestempeld van de post op 19/06) en hij verklaart mij arbeidsgeschikt van 26/06 dus maw had ik nog 2 dagen voor de procedure!!! Omdat ik dacht dat hij gemist was van maand en dus eigenlijk 26/07 bedoelde besloot ik hem te bellen maar hij is blijkbaar afwezig tot 4/07. Met spoed mij naar de vakbond begeven met de vraag hoe moet het nu verder maar ze weten het daar precies ook niet zo goed
Wat nu?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding