Opzegtermijn vervangingscontract onbepaalde duur

Lisaptb
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn vervangingscontract onbepaalde duur

#1 , 19 jun 2017 18:53

Beste mensen

Momenteel doe ik een zwangerschapsvervanging en op mijn contract staat dat de overeenkomst automatisch beëindigd wordt van rechtswege en zonder inachtneming van een opzeggingstermijn na afloop van de afwezigheid van degene die ik vervang (en terugkomt na haar bevalling) wegens profylactisch- en zwangerschapsverlof.

Dit lijkt mij een vervangingscontract van bepaalde duur. Echter, op mijn loonbrief staat bij "type contract" verv. onbep. tijd

Nu heb ik een nieuwe job gevonden waar ik zo goed als onmiddellijk kan starten. Ik wil dit graag ook zo doen (vanaf juli). Moet ik in mijn geval een ontslagbrief schrijven? Is een mondelinge afspraak ook voldoende? En heb ik een opzegtermijn? Ik ging er eigenlijk van uit dat ik dit niet had? Ik vermoed dat ik dit in overeenkomst met mijn werkgever zal kunnen regelen, ik heb een goede band met mijn baas, maar wil toch (juridisch) voorbereid zijn.

Alvast bedankt voor jullie antwoord

Lisa

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 20 jun 2017 21:09

http://www.werk.belgie.be/defaultTab.as ... utoAncher4

Als ik dit interpreteer, kan jij opzeggen zoals het een contract van onbepaalde duur zou zijn.
Enige verschil is, is dat als aan een bepaalde voorwaarde voldaan is (persoon die terugkomt uit bevallingsverlof), jij van de ene dag op de andere op straat staat.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”