Vroegtijdige beëindiging consultancy contract

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Vroegtijdige beëindiging consultancy contract

#1 , 17 jun 2017 13:14

2 weken terug ontving in via een internationaal Consultancy bedrrijf een jobaanbod. Op zich was het wel interessant, op 1 ding na: het ging hier om een try and hire.

Ik zei naar eerlijkheid geen echte plannen te hebben om in vaste dienst te gaan. Geen probleem klonk het, de vraag zou pas over 6 maand gesteld worden. Als ik niet wou was er geen probleem en er was grote kans dat het kon worden verder gezet als freelancer. Iets wat welk waker gebeurd.

Ik ging op gesprek, wat een groot succes was. De dag erop kreeg ik al een OK, een paar uur later stak het contract in mijn mailbox.

Ik besloot het veilig te spelen en stuurde het contract door naar mijn advocaat. We hebben het over een Engels bedrijf tenslotte..

Maar na een dag of zo kreeg ik al opdringerige telefoontjes, de einklant stond er op dat ik het contract snel tekende.

Tegen beter weter in besloot ik de sprong maar te wagen en tekende ik.

Een dag later kreeg ik nog wat opdringerige mails ivm. een paar andere eisen van diezelfde eindklant. Een paar daarvan kunnen niet door de beugel, dus weigerde ik...

Nu is die eindklant overstag gegaan en moet ik enkel nog op een 2de gesporek gaan.

En daar zit nu mijn dilemma...

Ik heb ondertussen een 2de en veel interessanter aanbod gekregen, waar ik liever op zou ingaan.

Nu weet ik dat het contract langs de kant van het Consultancy bedrijf nog niet wserd getekend. Dus is mijn vraag... kan ik hier zonder kleerscheuren nog onderuit geraken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Martinolius
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 jul 2017 18:50

Spreek er in alle eerlijkheid over.
Zaken zijn zaken, men zal U heus niet vermoorden

Of hoe is het nu afgelopen, is al eindje terug

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 09 jul 2017 23:34

Het Consultancy bedrijf bleek zowel tegen mij als tegen de eindklant te hebben gelogen. Hoewel "liegen" hier misschien een te sterke verwoording is... ze hebben mij bijvoorbeeld nooit onwaarheden verteld...

Zoals in een eerdere post vermeld diende ik nog op een 2de gesprek bij de seinklant te gaan, wat ik ook gedaan heb.

Wat ik daar te horen kreeg was verschilde enorm met wat me is doorgegeven uit Engeland. Ik heb daar mijn kant uit de doeken gedaan, en na rijp overleg besloot die eindklant alle banden met het Engelse bedrijf te breken.

Daar mijn contract met het Engels bedrijf enkel bindend is als er effectief een opdracht bestaat waar op ik kan ingeschakeld worden , vielen ook langs die kant alle bindingen weg. Om het plaatje volledig te maken, ook al had ik reeds getekend het consultancy bedrijf wachtte nog steeds op de finale "go" van de eindklant.

Ondertussen heb ik bij de interessantere opportuniteit kunnen tekenen.

Eind goed al goed.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”