Zelf ontslag genomen maar ik wil mijn opzegtermijn uitdoen

vraagteken1
Topic Starter
Berichten: 10

Zelf ontslag genomen maar ik wil mijn opzegtermijn uitdoen

#1 , 30 mei 2017 20:10

Mijn situatie is volgende:

Ik heb zelf mijn ontslag gegeven vanwege een nieuwe job waar ik kan starten binnen twee maand van nu. Mijn opzegtermijn bedraagt 6 weken dus dat komt goed uit. Vorige week deed ik mijn aangetekend schrijven en vanaf nu maandag zijn mijn 6 weken gestart.

Nu vraagt mijn huidige werkgever echter om al meteen te stoppen, echter kan ik nog niet terecht bij mijn nieuwe werkgever.

Kan ik weigeren om reeds te stoppen en mijn volledige opzegtermijn uitdoen, ook al heb ik zelf mijn ontslag gegeven? Want indien ik meteen stop op mijn huidig werk zit ik praktisch twee maand zonder inkomen.

Alvast bedankt voor de info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2017 08:34

Jouw opzeg termijn is wettelijk, deze zou je moeten presteren, echter kan de werkgever je vrijstellen om deze periode te presteren, maar dan betaalt hij je wel uit (6 weken vakantie betaald door de werkgever) anderzijds zal hij trachten in onderling overeenkomst het contract te beëindigen, hierop ga je natuurlijk niet op in, want dit zou in jouw situatie betekenen 6 weken geen loon, aangezien je pas binnen 6 weken bij je volgende werkgever start.
Teken niets, als hij jouw vrijsteld van de prestatie, laat dit dan op papier zetten, waar in hij duidelijk zegt dat jij deze niet moet presteren, dit kan ook mondeling gebeuren. Maar zou ik niet aanraden want dan heb je geen bewijs. Als hij dan binnen een week zegt dat jij niet bent komen opdagen, pleeg jij contractbreuk. Lees alles wat hij onder jouw neus duwt de komende weken goed door. Teken niets voor ontvangst, hij mag het steeds aangetekend opsturen, neem de tijd om dingen grondig na te lezen. En informeer je tijdig (vakbond), voor je tekens mag je gerust een telefoontje plegen naar je vakbond om het document te overleggen. Je hebt altijd bedenktijd.

Hopelijk ben je hier iets mee,

Succes met je nieuwe baan

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”