Zelf ontslag genomen

Shadowfax189
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zelf ontslag genomen

#1 , 30 mei 2017 06:38

Beste,

Ik heb vorige week via aangetekend schrijven ontslag genomen bij bedrijf waar ik nu werk.

Opzeg periode bedraagt 1,5 maand plus 6 weken. Ik werk echter als bediende als technieker.

Maar sinds ik men ontslag gegeven hebbdoen ze niets anders als kut tegen me. Een persoon die zich zelf uitgeroepen heeft tot CEO van bedrijf die eigenlijk ook gewoon bediende is verwijt me en haalt constant men vriendin erbij om zwart te maken maar men vriendin heeft niets te maken met men ontslag of werk.

Ik heb gisteren gevraagd wat ik moest doen en heb onderdelen nutteloos in een rek moeten leggen maar vorige week heb die onderdelen uit de rek moeten halen voor klaar te maken om terug te sturen naar fabrikant.
Vervolgens in de volle zon de camionette moeten wassen met een sponsje en emmer.

Wanneer ik naar men baas ging om te vragen wat er van was zei hem ja dan moet je maar wederzijdsakkoord tekenen ( dan moet hij opzeg termijn niet uit betalen).
Maar dit ga je toch geen 3 maand volbhouden en lachte me eigenlijk gewoon in men gezicht uit.

Maar die baas moet me nog maaltijdcheques van februari en april 2017 ik heb wel bedrijfsvoorheffing er op betaald staat op loonbrief..

voor het nog ingewikkelder te maken : men baas heeft 2 bedrijven 1 service center en 1 schrijnwerkerij. Alle 2 op het zelfde adres.
Ik werk voor het service center gedeelte maar vernam gisteren van de zelf uitgeroepen CEO dat ze me de vuilste jobkes gaan geven in de schrijnwerkerij maar dat staat nergens vermeld in men job omschrijving.

Nu is men vraag mag of mogen die me verplichten om zulke jobkes te doen of mag ik dat weigeren?
Want ze willen me geen herstellingen meer aan huis laten doen omdat ze denken dat brut en onbeschoft ga zijn tegen de klanten. Wat ik nog nooit in 6jaar gedaan heb.

Indien ik enkel werk mag uitvoeren binnen het service center en ze geven me geen werk daar moet ik dan gewoon op een stoel zitten wachten op werk?

Of moet hij me dan uitbetalen en thuis sturen?

Alvast bedankt voor de reacties en sorry als situatie ingewikkeld klinkt heb het zo kort mogelijk proberen te formuleren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Minnegirl
Berichten: 28
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 mei 2017 08:52

Wat een moeilijk situatie.

1) je mag geen werk weigeren,
2) indien bepaalde taken niet in je jobomschrijving staan, maar je in het verleden wel hebt gedaan. Ben je er toen mee akkoord gegaan. En die je ze wel uit te voeren.
3) tijdens je opzegtermijn, dien je eigenlijk dezelfde functie uit te voeren als ervoor, indien jij grof bent tegen klanten, ben jij in de fout. En kan hij je ontslaan zonder opzegperiode (zware fout) kijk even je arbeidsregelement na.
4) pesterijen op het werk zijn niet toegestaan, ongeacht de situatie, Tracht dit eens een keer op te nemen. Bel naar je eigen voicemail en laat deze maar eens goed lopen. Je hebt het gesprek perongeluk opgenomen ;)
5) hij mag je vrijstellen van de prestatie zelf kan hij dit mondeling doen (maar zorg dan voor bewijs).
6) indien ze je geen werk geven dat eigen is aan jouw functie, meld dit dan even schriftelijk, via aangetekende zending. Als ze je in het andere bedrijf tewerkstellen (schrijnwerkerij, service punt) en je vraag herhaaldelijk naar taken, je hoeft ze niet correct uit te voeren want ze behoren niet Tot de functie, en hebt ze nog nooit gedaan. eigenlijk ben je op dat moment (een dom blondje) , op welk schap moest dit staan? Sorry snap de logica niet. Je zet gewoon alles op het schap en niet op de juiste plaats, je baas heeft echte juist gezegd, dat je dit moest terugplaatsen. Hij zal niet meer vragen om deze taak uit te voeren.
7) indien ze je geen taak geven ga dan rustig op een stoel zitten en begin heel hard met liedjes op de radio mee te zingen, niet erg collegiaal, maar wat moet je anders doen, je hebt gevraagd om iets te doen, maar ze geven je geen werk.

8) maaltijd cheques dient hij uit te betalen, ten allen tijden dit is iets waar je recht op hebt, tot je laatste werkdag. Alsook je loon moet altijd volledig uitbetaald worden tot de laatste cent, de vakbond zal je hier mee in begeleiden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 mei 2017 10:12

Bij sommige jobs is het zeer verstandig van de werkgever om je niet meer te laten werken bij hun klanten, ik zeg niet dat dit bij u zou zijn, maar uitzonderingen maken de regel niet.

En een gepast werk geven in het bedrijf is soms niet zo evident, alles zal af hangen wat er precies in je arbeidscontract staat.

En pas op voor insubordinatie, dan sta je binnen 1 dag op straat om dringende redenen.
.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”