potentiële werkgever contacteert klanten zonder toestemming

excellentarbite
Topic Starter
Berichten: 6

potentiële werkgever contacteert klanten zonder toestemming

#1 , 29 mei 2017 16:39

Hallo,

Ik ben zelfstandig consulent. Ik heb net een opdracht achter de rug en ben mijn mogelijkheden aan het bekijken voor volgende opdrachten. Ik zag ook onlangs een interessant vacature waar ik mij voor kandidaat heb gesteld. Deze vacature is Niet als zelfstandige maar voor een vaste tewerkstelling en ben daar onlangs gaan praten.

Die potentiele werkgever is nu klanten van mij aan het contacteren zonder mijn toestemming. Ik weet dit omdat mijn laatste klant mij uit het niets heeft laten weten dat "hij niet onmiddellijk kon reageren op de referentie check van de potentiele werkgever en dit later op de dag zou doen".

Tot onlangs was ik er vrij zeker van dat deze laatste klant mij nogmaals zou contacteren voor consultancy omdat ik enerzijds heel hard heb gewerkt om een goede relatie te behouden, interne kennis heb en anderzijds ze al hadden laten uitschijnen dat ze me graag nog eens zouden inschakelen.

Het is nu echter zo dat ik hier niet meer zo zeker van ben want als klant in mijn sector heb je toch graag dat je consulenten enigszins beschikbaar zijn en mocht ik als werknemer ergens gaan werken is dit niet het geval... dus het zou me niet verbazen dat ze gaan zoeken naar alternatieven...

Ik heb deze potentiele werkgever al via mail (heb zijn nr niet) een week geleden gevraagd dat hij mij eerst voor toestemming vraagt voordat hij hiermee verder gaat maar krijg geen reactie.

Ik vind dit eigenlijk helemaal niet kunnen... maar voel me wel machteloos op dit moment... Heb het gevoel dat die potentiele werkgever redenen aan het zoeken is om zijn collega's te overtuigen mij niet aan te nemen, en dit doet door mensen te contacteren waarvoor ik heb gewerkt...

Kan ik iets doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!