doodziek op/van het werk

Kristien
Topic Starter
Berichten: 36
Locatie: Antwerpen

doodziek op/van het werk

#1 , 24 jan 2008 09:33

Bijna 3 jaar geleden ben ik bij mijn huidige werkgever begonnen met de belofte en het vooruitzicht om te groeien in mijn job. Dat was voor mij belangrijk, gezien ik mijn job door zelfstudie geleerd heb en al mijn kennis en ervaring heb opgebouwd door 15 jaar keihard te werken (helft van deze periode als zelfstandige). Maar i.p.v. te groeien en vooruit te gaan, ga ik er elke dag opnieuw op achteruit. 3/4 van de kennis en ervaring die ik meegebracht heb in dit bedrijf, en wat voor het bedrijf een absolute vereiste/noodzaak was om mij toen aan te nemen, ben ik kwijt, omdat ik het niet mag gebruiken. Beloofde promoties werden elke keer aan anderen gegeven, zelfs aan mensen met veel minder ervaring. Ik zit nu letterlijk dood te bloeien op mijn bureau, motivatie is nul, stimulans van de werkgever is al al die tijd nul geweest en ik voel mij enorm bekocht. Ik moet nu 8u. per dag werk verzetten dat ver beneden mijn niveau ligt en ik word er doodziek van. Ik heb al eens informeel en vertrouwelijk met iemand van de personeelsdienst gesproken, maar dat had net zo goed tegen een muur kunnen zijn, en uit handelingen van collega's merk ik dat het vertrouwelijke en de inhoud van dat gesprek ondertussen al door iedereen geweten is. Ik ben behoorlijk passioneel in mijn werk, maar ik mag enkel dingen doen die zo afstompend zijn dat mijn maag ervan omdraait. Ik ben ondertussen ook 40 en kan dankzij het enorme verlies aan nodige kennis zo goed als niet meer opboksen tegen veel jongere mensen die bvb. pas afgestudeerd zijn. Zelf ontslag nemen gaat niet: alleenstaande ouder met 2 kinderen en te oud/niet meer up-to-date wat betreft de jobvereisten binnen mijn sector.
En nu weet ik niet meer hoe het verder moet, hoe ik uit deze situatie geraak. Heeft er iemand tips? Of ervaring met zulke situatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Beachcomber
Berichten: 572

#2 , 24 jan 2008 10:15

Juridisch gezien valt hier weinig aan te doen, een bedrijf is vrij te liezen wie ze promoveren en wie niet.

ik kan u wel 1 gouden raad geven: verander van werk. U bent 40, dat is nog meer dan jong genoeg, en de markt is er naar.
Wat is uw specialiteit, ik ken bedrijven genoeg die huilen om goed werkvolk.

Kristien
Topic Starter
Berichten: 36
Locatie: Antwerpen

#3 , 24 jan 2008 10:23

Mijn werk ligt in de grafische uitgeverssector. In deze sector is er een gigantisch groot loonsverschil tussen een pasafgestuurde en iemand van mijn leeftijd/ervaring. Ook het altijd op-to-date houden van de kennis van de nodige computerprogramma's is enorm belangrijk — het is een sektor die wat programma's betreft enorm sterk vooruitgaat. Een gat van 2,5 jaar programmakennis opvullen, is opnieuw 2 jaar studeren.En voor elk persoon die uit de sektor stapt, staan er de laatste 5 jaren 20 nieuwe mensen te wachten.

Reclame

JohnD
Berichten: 3580

#4 , 26 jan 2008 02:59

Zelf ontslag nemen gaat niet: alleenstaande ouder met 2 kinderen en te oud/niet meer up-to-date wat betreft de jobvereisten binnen mijn sector.
En nu weet ik niet meer hoe het verder moet, hoe ik uit deze situatie geraak. Heeft er iemand tips? Of ervaring met zulke situatie?
Begrijp ik het mis of wil je dat je werkgever je ontslaat ? Als ik het ook goed begrijp zit je toevallig in een sector waar 3j. verlies (indien je dus een andere =aardige job zou nemen) bij de huidige werkgever waar je je dus niet kon verderontwikelen; onverkomelijk is ? Normaal in een andere tak moet 3j. toch te overbruggen zijn. Herscholing misschien via VDAB ? Want zoals Beachcomber zei je kan je wekgever natuurlijk niet verplichten je ander werk te geven.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”