Ontslagpremie niet correct berekend

Mighty
Topic Starter
Berichten: 43

Ontslagpremie niet correct berekend

#1 , 08 mei 2017 15:22

Dag allen,

Door omstandigheden heeft mijn echtgenote een werkgever moeten ontslagen, zij heeft hierbij de volledige opzegtermijn uitbetaald zonder dat deze uitgevoerd moest worden.

Vandaag (+- 3.5 weken later) krijgen we een brief in de bus dat de ontslagpremie niet volledig is uitbetaald geweest, er zouden een paar feestdagen niet zijn meegerekend (of dergelijks). Deze premie was berekend door het sociaal secretariaat maar we zullen dit dus moeten laten herberekenen gezien deze naar alle waarschijnlijkheid fout is berekend.

Natuurlijk betalen wij zo snel mogelijk het deel dat niet betaald is geweest, maar deze persoon heeft al meerdere malen gedreigd dat hij/zij alles zou doen om ons zoveel mogelijk te laten betalen... Dus nu vroeg ik me af of dit impact kan hebben op de ontslagprocedure? Kan dit het ontslag ongeldig maken, of andere gevolgen hebben?

Dank je,
W

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mighty
Topic Starter
Berichten: 43

#2 , 08 mei 2017 16:00

Door omstandigheden heeft mijn echtgenote een werkgever moeten ontslagen, zij heeft hierbij de volledige opzegtermijn uitbetaald zonder dat deze uitgevoerd moest worden.
Uiteraard bedoelde ik hier "werknemer" ipv werkgever.

Dank je wel

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 mei 2017 16:07

Is het ontslag vergoeding met vrij stelling van prestaties

of is het

Een verbrekingsvergoeding dat je betaald heeft.

Ik denk niet dat zulke uitspraken enig gevolg zou kunnen hebben op de procedure.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Mighty
Topic Starter
Berichten: 43

#4 , 08 mei 2017 16:08

Dank je voor je bericht. Het eerste (veronderstel ik). De persoon had een vast contract en een opzegvergoeding van x maanden/weken. Om conflicten te vermijden heeft mijn echtgenote de werknemer meteen uitbetaald zonder dat ze de opzegperiode moest uitvoeren.

Terug naar “Aanwerving & Ontslag”